Datum:

08.02.2015. 11:24

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 3166 pregleda

Ministar saobraćaja predlaže osnivanje posebnog preduzeća za puteve u pokrajini. Po zakonu AP može da održava samo puteve drugog reda, ali ne i prvog.

Već mesecima ministar saobraćaja Zorana Mihajlović bezuspešno pokušava da “Koridore Srbije” pripoji “Putevima Srbije”. Da spoji ono što je pre nekoliko godina opravdano razdvojeno. A, danas joj je u razgovoru sa Ištvanom Pastorom, predsednikom Skupštine Vojvodine “sinula” nova ideja. Da iz “Puteva Srbije” izdvoji vojvođanske drumove. Ne bi osnivanje posebnog pokrajinskog preduzeća za održavanje puteva bilo sporno da mu ministarka nije “dodelila” i puteve prvog reda. Dakle, i auto-put Horgoš – Beograd gde se naplaćuje putarina.

U izjavi Tanjugu Zorana Mihajlović navodi da bi trebalo osnovati posebno preduzeće za održavanje puteva u Vojvodini.

– Kada govorimo o putevima u Vojvodini, putevima prvog i drugog reda, pa čak i lokalnim putevima, postoji nadležnost Vojvodine da formira svoje preduzeće, koje će se time baviti – izjavila je Zorana Mihajlović Tanjugu.

Međutim, po kom zakonu tu nadležnost Vojvodina ima kada su u pitanju putevi prvog reda niko od stručnjaka ne zna. Kako je rekla Zorana Mihajlović, u prethodnom periodu nekako niko nije bio raspoložen da se bavi dovoljno formiranjem takvog preduzeća, pa su vojvođanske puteve održavali “Putevi Srbije”.

– Nikada jasno nije određeno koji su to putevi, koji su to prioriteti i šta je to potrebno da se uradi – istakla je. – Vlada Srbije je, u interesu da svaki put bude održavan na najbolji mogući način, donela odluku da i u ovoj godini “Putevi Srbije” održavaju vojvođanske puteve. Ali, ono što je najbolje rešenje jeste da u Vojvodini bude formirano vojvođansko preduzeće, koje će jasno pokrivati teritoriju Vojvodine i odgovarati za održavanje puteva i baviti se time, kao što to rade “Putevi Srbije”.

zoca

Pastor je, međutim, bio precizniji. On se držao zakona, pa je govoreći o putevima drugog reda, zašta Vojvodina zaista ima nadležnost, rekao novinarima da je na sastanku sa ministrom saobraćaja, bilo reči i o otvaranju i finansiranju preduzeća koje bi se bavilo obnavljanjem puteva u Vojvodini.

Troškovi

Srbija je iz budžeta i skupih kredita finansirala kompletiranje severnog kraka Koridora 10 od Beograda do Horgoša. Ako bi se taj deo izuzeo iz nadležnosti “Puteva Srbije” i prepustio vojvođanskom preduzeću, “Putevi” bi na ime putarine i ostalih naknada sa tog pravca ostali uskraćeni za prihod od oko 35 miliona evra.

Izvor: Novosti

1 komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)