
Datum:
27.12.2010. 16:26
Autor:
Ina
Oznake:
novo, održavanje, Savet, TOP
Statistika:


Automobil se mora održavati u svakom periodu godine, međutim u zimskim uslovima zbog kiše, snega i leda neophodno je obratiti dodatnu pažnju na određene delove od čijeg kvaliteta zavisi i bezbednost vozača na putu.
U servisu “Beoauto” upozoravaju šta sve može može biti kritično na automobilu prilikom niskih temperatura. Bezbedan izlazak na saobraćajnicu nezavisno od vremenskih uslova zahteva redovnu kontrolu sistema za upravljanje i zajedno s njim prednjeg i zadnjeg trapa.
– Zbog mokrog i ledenog terena geometrija točkova umnogome utiče na ponašanje vozila, pa je s te strane značajno proveriti položaj zadnjeg i prednjeg trapa, koji ukoliko su u nepravilnom položaju mogu nagrizati gume. Stabilnosti vozila doprinose balans štangle i amortizeri, a kod novijih automobila neophodno je kontrolisati i ABS senzore jer se dešava da i najmanji kamenčić upadne u njega i zablokira čitav sistem – objašnjava Milan Ivanić, šef servisa “Beoauto”, i dodaje da su u servisu sproveli studiju koja je pokazala da se korišćenje zimskih guma isplati već nakon dve godine.
Kad smo već kod kočionog sistema, u ovom servisu predlažu vozačima da na svake dve godine menjaju kočionu tečnost pošto na njen kvalitet utiče vlaga, a da je trajnost pločica u današnje vreme znatno smanjena zbog prirode materijala od kojeg se prave.
Vlažno vreme smanjuje kvalitet celokupnog sistema za startovanje vozila, a najviše ispaštaju svećice i akumulatori, koji u zimskim uslovima rade smanjenim intenzitetom i do 20 odsto. Zbog toga je poželjno akumulator menjati na svake tri godine.
– Niske temperature mogu biti naročito kobne za starije akumulatore i to na vozilima čiji vlasnici ne voze toliko često. Savet je da i tom slučaju moraju na svaka dva dana da startuju motor kako bi se akumulator sam dopunio i obnovio svoju energiju – kaže Ivanić.
Sneg i kiša znaju često da okuju vetrobransko staklo ledom, pa mnogi pribegavaju primitivnim metodama kako bi očistili pre svega šoferku.
– Neki uklanjaju led vrućom vodom, pa se događa da im pukne staklo, dok drugi žele da uklone led metlicama i tako oštećuju staklo. U takvim situacijama najefikasnija se pokazala tečnost za čišćenje stakla.
U zimskim uslovima, ipak, nisu bitni jedino uređaji za grejanje. Tako u sistemu hlađenja značajnu ulogu igra rashladna tečnost koja na minusu sprečava smrzavanje i pucanje cevi u krajnjem bloku motora.
– Antifriz je potrebno menjati na svake četiri godine – kaže Ivanić.
Cene „sitnica” neophodnih za zimu
– kočiona tečnost (0,25 litara) 480
– svećica 620
– grejač 600
– rashladna tečnost 600 – 800
– gel za gumu 300 – 400
– tečnost za pranje stakla (1 litar) 100
– par metlica 3.000-4.000
* cene su u dinarima; prosečne cene u beogradskim radnjama
Gel za kvake i metlice
U zimskim uslovima vozačima noćnu moru predstavlja često i sam ulazak u vozilo pošto se kvaka na vratima zaledi usled velike hladnoće. – Postoje specijalni gelovi za gumu kako na kvakama tako i na metlicama, koji sprečavaju da se uhvati led i samim tim blokiraju vrata na vozilu – objašnjavaju u servisu “Beoauto”.
Izvor: Blic
Preporuči ovu stranicu prijateljima: