Datum:

27.12.2010. 16:26

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 10389 pregleda

Automobil se mora održavati u svakom periodu godine, međutim u zimskim uslovima zbog kiše, snega i leda neophodno je obratiti dodatnu pažnju na određene delove od čijeg kvaliteta zavisi i bezbednost vozača na putu.

U servisu “Beoauto” upozoravaju šta sve može može biti kritično na automobilu prilikom niskih temperatura. Bezbedan izlazak na saobraćajnicu nezavisno od vremenskih uslova zahteva redovnu kontrolu sistema za upravljanje i zajedno s njim prednjeg i zadnjeg trapa. 

– Zbog mokrog i ledenog terena geometrija točkova umnogome utiče na ponašanje vozila, pa je s te strane značajno proveriti položaj zadnjeg i prednjeg trapa, koji ukoliko su u nepravilnom položaju mogu nagrizati gume. Stabilnosti vozila doprinose balans štangle i amortizeri, a kod novijih automobila neophodno je kontrolisati i ABS senzore jer se dešava da i najmanji kamenčić upadne u njega i zablokira čitav sistem – objašnjava Milan Ivanić, šef servisa “Beoauto”, i dodaje da su u servisu sproveli studiju koja je pokazala da se korišćenje zimskih guma isplati već nakon dve godine. 

Kad smo već kod kočionog sistema, u ovom servisu predlažu vozačima da na svake dve godine menjaju kočionu tečnost pošto na njen kvalitet utiče vlaga, a da je trajnost pločica u današnje vreme znatno smanjena zbog prirode materijala od kojeg se prave. 

Vlažno vreme smanjuje kvalitet celokupnog sistema za startovanje vozila, a najviše ispaštaju svećice i akumulatori, koji u zimskim uslovima rade smanjenim intenzitetom i do 20 odsto. Zbog toga je poželjno akumulator menjati na svake tri godine. 

– Niske temperature mogu biti naročito kobne za starije akumulatore i to na vozilima čiji vlasnici ne voze toliko često. Savet je da i tom slučaju moraju na svaka dva dana da startuju motor kako bi se akumulator sam dopunio i obnovio svoju energiju – kaže Ivanić. 

Sneg i kiša znaju često da okuju vetrobransko staklo ledom, pa mnogi pribegavaju primitivnim metodama kako bi očistili pre svega šoferku. 

– Neki uklanjaju led vrućom vodom, pa se događa da im pukne staklo, dok drugi žele da uklone led metlicama i tako oštećuju staklo. U takvim situacijama najefikasnija se pokazala tečnost za čišćenje stakla. 

U zimskim uslovima, ipak, nisu bitni jedino uređaji za grejanje. Tako u sistemu hlađenja značajnu ulogu igra rashladna tečnost koja na minusu sprečava smrzavanje i pucanje cevi u krajnjem bloku motora. 

– Antifriz je potrebno menjati na svake četiri godine – kaže Ivanić. 

Cene „sitnica” neophodnih za zimu

– kočiona tečnost (0,25 litara) 480
– svećica 620
– grejač 600
– rashladna tečnost 600 – 800
– gel za gumu 300 – 400
– tečnost za pranje stakla (1 litar) 100
– par metlica 3.000-4.000
* cene su u dinarima; prosečne cene u beogradskim radnjama

Gel za kvake i metlice

U zimskim uslovima vozačima noćnu moru predstavlja često i sam ulazak u vozilo pošto se kvaka na vratima zaledi usled velike hladnoće. – Postoje specijalni gelovi za gumu kako na kvakama tako i na metlicama, koji sprečavaju da se uhvati led i samim tim blokiraju vrata na vozilu – objašnjavaju u servisu “Beoauto”.

Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)