Datum:

24.12.2013. 22:40

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 7294 pregleda

Vlasnici automobila sa dizel motorima starije konstrukcije najbolje znaju koliko je nezgodno kada se gorivo, takoreći „smrzne”. Ovaj problem posebno je bio izražen kod starog „D2“ dizela koji se više ne proizvodi, sa druge strane evrodizel ima nižu tačku smrzavanja od -20 stepeni Celzijusovih. Kada je temperatura niska, veličina kristala parafina se povećava i tada može doći do začepljenja filtera goriva. Usled ovoga motor ne može da startuje.

Novi dizel agregati imaju poseban grejač koji ovo sprečava dok kod starih ovo može biti veliki problem.

Sa druge strane, a kako bi takođe ublažili problem “smrzavanja” dizel goriva, i proizvođači naftnih derivata daju svoj doprinos tako što u dizel dodaju posebne aditive. Ovi aditivi služe da tačku smrzavanja, odnosno filtrabilnosti, spuste.

Osim aditiva za dizel gorivo koje se dodaje u proizvodnji, vozačima se nude i brojni aditivi koje sami mogu dolivati u svoje rezervoare.

Ovde treba voditi računa o količini koja se doliva u rezervoar, pa zato dobro pročitajte uputstvo pre nego što sipate ove aditive. Takođe, aditivi vam neće pomoći kada se gorivo već „smrzlo” već se dodaje ranije, dok je temperatura iznad nule.

Ipak, da biste preupredili ovaj dosadni zimski problem, najbolje da obavite servis pre zime na kojem ćete proveriti sistem za dovod goriva i, po potrebi zamenite filter goriva. Naravno, preporuka je i da, ukoliko je moguće, tokom noći parkirate automobil u zatvorenom kako bi gorivo bilo na toplom.

Ako do smrzavanja ipak dođe, znajte da uporno startovanje neće dovesti do otpuštanja parafina, već će jedini rezultat biti prazan akumulator. Odložite paljenje za kasnije ili probajte da „utoplite” automobil. To možete uraditi tako što ćete vrućim peškirom prekriti filter goriva. Jako bitna, možda i najbitnija stvar kod dizelaša zimi je ispravan akumulator pa ga svakako treba proveriti.

Još jedna bitna stvar koju bi vlasnici starijih dizelaša mogli da urade pre zime je provera grejača i kompresije u cilindru. Što je motor stariji i „umorniji”, odnosno pohabaniji ona je niža. Takvi motori imaće problema da upale i leti, a zimsko paljenje za njih spada u domen naučne fantastike. Takođe, neće startovati ni ukoliko svi grejači nisu ispravni pa i njih obavezno treba proveriti u servisu.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)