Datum:

02.11.2012. 11:04

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

1 komentara 11585 pregleda

Upotreba sve četiri zimske gume od 1. novembra do 1. aprila biće obavezna samo ukoliko na kolovozu ima snega, leda i poledice, predviđeno je pravilnikom koji je na snagu stupio u četvrtak, 1. novembra. U slučaju da nema padavina ili leda, dozvoljena je i upotreba guma koje nisu za zimu.

Naravno, onaj ko vozi automobil tokom zime bez obzira na vremenske uslove, neće menjati gume svakog dana, već će to uraditi jednom, na početku zimske sezone.

“To će opet biti udar na budžet, ali kada je bezbednost svih građana u pitanju, kada je vaša bezbednost u pitanju to i nije neki veliki namet i investicija”, kaže general Dragiša Simić, načelnik Uprave saobraćajne policije.

“Na kraju krajeva to je svuda u svetu normalno, čim dođe zimska sezona, kompletan set guma se menja sa felnama, stavlja se zimski set guma. Kada dođe letnja sezona, vraća se letnji set, to je svuda ustaljeno”, objašnjava Simić.

Novi pravilnik doveo je i do povećane potražnje zimskih guma.

“Svakako jeste povećana potražnja za svim vrstama zimskih pneumatika. Međutim ne bih rekao da je samo zakon u pitanju, već i opšta kultura naših vozača u Srbiji koji znaju svrhu upotrebe zimskih pneumatika, tako da možemo reći da navala nije samo zbog zakona”, kaže Milan Komazec iz Kemoipmex-a.

Vozačima nova pravila nisu baš najjasnija, ali očekuje se da će se vremenom privići na novi zakon.

“Pravilo je da na jednoj osovini moraju biti pneumatici istog proizvođača, iste dijagonalne šare. Ne moraju sve četiri gume biti od istog proizvođača, ali one koje se nalaze na istoj osovini moraju biti od istog proizvođača i iste ‘šare’”, kaže Dragiša Simić.

Takođe, ako se stavljaju gume koje ste već koristili, mora se voditi računa da dubina šare bude najmanje 4 mm. Sve manje od toga nije dozvoljeno.

Osnovnu razliku između letnjih i zimskih guma, pored šare, čini i element silika .

“Silika je element koji omogućava bolje prijanjanje, odnosno bolje performanse pneumatika na niskim temperaturama. Letnji pneumatici na temperaturama ispod 7 stepeni nemaju efikasnost koju bi trebalo da imaju bez obzira da li se radi o mokrom ili suvom putu. Struktura gazećeg sloja se stvrdne i samim tim performanse pneumatika nisu na zadovoljavajućem nivou”, objašnjava Milan Komazec.

Novi zakon svakako će opteretiti budžet građana. Naravno, cene pneumatika zavise od kvaliteta i veličine. Komplet guma za Juga može da se kupi za 14 hiljada dinara, dok za neku srednju klasu automobila jedna guma košta od 5.300 dinara.

Najskuplji su pneumatici za terenska vozila, a njihova cena kreće se od 13 hiljada dinara pa na više.

“Ima guma ‘M plus S’ i drugih, sve što se smatra zimskom gumom, saobraćajni policajac će to prihvatiti i ako je dubina šara 4 mm neće se sankcionisati”, kaže general Dragiša Simić.

Vozači često kažu da voze samo po gradu i da im za to ne trebaju zimske gume.

“Mislim da je to zaista zabluda zato što upravo u gradu imamo najveći broj zaustavljanja i kretanja iz mesta gde je zimski pneumatik najpotrebniji”, kaže Milan Komazec iz Kemoipmex-a.

Kada je reč o cenama evo i jedne zanimljivosti. Na našem tržištu moguće je kupiti i gume kineskih proizvođača. Međutim, bez obzira na nižu cenu, one još uvek ne ulivaju poverenje kod vozača.

Izvor: B92

1 komentar
  1. Iskusni vozač

    Da bi se svi bezbedno vozili, zakon mora da zabrani letnje gume zimi, a favorizuje “CELOGODIŠNJE” gume sa zimskom pahuljom, koje su za sve koji normalno voze (do 15.000 km godišnje), najbezbednije i najekonomičnije rešenje.. ZIMI su bolje su od klasičnih “zimskih”, po suvom, kiši i kada je iznad +5 ; u JESEN i PROLEĆE su najbolje u svim uslovima ; a LETI su bezbednije od letnjih, kada je kolovoz prljav, vlažan i klizav (kada idem na more preko planina, blato na regionalnim putevima).. Tačno je da nisu za prebrzu vožnju po krivinama, kada je preko 33 stepena (zbog sastava gume, brže se troše od letnjih) i malo im je duži trag kočenja po suvom i čistom kolovozu..

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)