Datum:

06.03.2013. 22:21

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , , , , , , ,

Statistika:

0 komentara 1604191 pregleda

Ženevski salon automobila jedan je od najvećih i najposećenih automobilskih događaja na svetu. Njega željno iščekuju ne samo automobilski entuzijasti, već i proizvođači, kojima je ovaj salon fantastična prilika da predstave svoje novitete, pred radoznalom publikom i fotografskim objektivima.

U nastavku sledi 10 najboljih automobila koji su premijerno predstavljeni upravo u Ženevi, najpre novinarima, a zatim i ostatku publike. Autor liste je Džejms Riks, kolega sa britanskog “Autoexpress”-a koji nam u slikama prenosi svoje utiske sa ove čuvene automobilske fešte.

1. Ferrari LaFerrari

1

O premijeri Enzovog naslednika već smo pisali, a trenutak kada je publika po prvi put ugledala novi LaFerrari prisutni su uporedili sa prisustvovanjem sportskog meča, kada oduševljena publika izražava svoje oduševljenje jer je njen tim postigao pogodak. Od početnog skepticizma u vezi sa njegovim imenom nije ostalo skoro ništa, jer su izgled i specifikacije ućutkali sve neverne tome. Sa 950 konja, ubrzanjem od 0 do 100 km/h koje je nadmašilo Bugatti Veyrona i emisijama ugljen-dioksida upola manjim nego kod orginalnog Enza, mogao bi da se zove i “Džudžislav”, svejedno bi bio fantastičan.

2. Volkswagen XL1

2
Povremeno se dešava da se neki proizvođač opredeli za pravljenje nekog automobila ne zato što mu je to isplativo, već samo zato što mu se može. Jedan od takvih je XL1, koji na ilustrativan način pokazuje šta sve Volkswagen može – kad hoće. Koliko je ekonomičan? Sa dvocilindarskim dizel i električnim motorom, XL1 može da pređe i do 480 km sa jednim rezervoarom dizela. Njegova emisija ugljen dioksida iznosi 21 g/km, a sa neobičnim oblikom i odličnim dizajnom kabine, Volkswagen je zaista pokazao šta ume i šta zna.

3. Renault Captur

3
Prema rečima jednog od direktora ove kompanije, od pojave novog Clia, Renault je nova kompanija. Ali, nijedan drugi model ne reprezentuje svetlu budućnost Renaulta kao novi Captur. Ne samo da je ovaj model pomerio Renault u kompletno novi segment, već će svojim dizajnom sasvim sigurno privući nove kupce i vratiti se na trkačku stazu. Ipak, nije sve u izgledu. Visoka vozačka pozicija, prostran prtljažni prostor i linija motora koja će obezbediti da emisija štetnih gasova ne pređe 96 grama po kilometru osiguraće mu jednu od vrhunskih pozicija u klasi SUV superminija.

4. Toyota FT-86 Open koncept

4
Toyota je u Ženevi pokazala svoj FT-86 Open koncept, ali sasvim sigurno nećemo dugo čekati pre nego što se on pretvori u GT 86 kabriolet. Toyota je zapravo radila na dizajnu GT 86 kupea čija je sudbina da postane kabriolet (ali uz mogućnost da se iza sedišta smesti krov), što znači da je ovaj koncept predviđen za tršište kabrioleta. Motor ima identičan pogon kao i kupe: reč je o 2.0-litarskom boxer motoru i 197 KS. Svu ovu snagu šalje ka zadnjim točkovima.

5. Alfa Romeo 4C

5
Retko kada se desi da neki koncept dospe u proizvodnju u neizmenjenoj formi. Ipak, na sportski Alfa Romeo 4C automobil koji je predstavljen u proizvodnoj formi na Salonu automobila u Ženevi ovo pravilo se izgleda ne odnosi. Ovaj automobil potpuno je isti kao i prvobitni 4C koncept, predstavljen pre dve godine takođe u Ženevi. A i zašto bi menjali nešto što valja? Proizvodna verzija ima trim od karbonskih vlakana i jedinstvene kolor šeme i koštaće oko 60.000 evra, dok će standardni modeli biti za skoro 6.000 evra biti jeftiniji. Pokreće ga 1.75-litarski turbopunjeni motor sa 237 KS, što znači da od 0 do 100 km/h ubrzavati za 4.5 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 250 km/h.

6. Vauxhall Adam Rocks koncept

6
Pravljenje konceptnih verzija automobila prilično je skup posao, tako da ne možemo kriviti Vauxhall za to što pokušava da napravi svoj biznis isplativim. Adam Rocks koncept nudi predstavu o tome kako će izgledati kabrio verzija gradskog Adama (sa crnim krovom, baš kao i Citroen DS3 kabrio i Fiati 500C), ali i SUV verzija. Oba automobila predviđena su za proizvodnju u bliskoj budućnosti. Vauxhall kaže da ovo nije kraj priče o Adamu, to jest da postoje još neke ideje u čijoj bi se osnovi mogao nalaziti upravo ovaj automobil.

7. Kia Pro_cee’d GT

7

Kia Pro_cee’d GT je dokaz da korejski proizvođači postaju ozbiljni igrači na svetskom automobilskom tržištu. Njen glavni rival je Volkswagenov Golf GTI, a ona predstavlja odličnu alternativu za poznate hečbek automobile, i to ne samo zbog njenog atraktivnog izgleda i jedinstvenih dnevnih LED svetala na prednjem braniku. Pokreće je 1.6-litarski turbopunjeni motor sa 201 KS, a za dinamičniju vožnju pobrinuli su se čvršće vešanje i oštrije upravljanje.

8. McLaren P1

8

McLaren P1 hibrid sa 903 KS je na brojnim salonima automobila širom sveta predstavljao glavnu atrakciju, ali ga je u Ženevi u tome donekle osujetio Ferrari koji je bio parkiran 50 metara dalje. Ipak, lako je biti impresioniran brojkama koje ima P1, a kao i većina automobila ovog tipa, na svom štandu je izgledao mnogo moćnije nego na slikama koje su o njemu dosad objavljivane. Sa cenom od 100.000 evra, jeftiniji je od Ferrarija, a do 300 km/h ubrzava za manje od 17 sekundi, ali mu je maksimalna brzina manja. Sada verujemo da je odluka milionera o tome koji hiperautomobil da kupe zaista teška…

9. Rolls-Royce Wraith

9
Rolls-Royce je, baš kao što je i obećao, predstavio svoj fantastični novi Wraith. U principu, reč je o kupe verziji Ghosta koju pokreće 6.6-litarska V12 jedinica sa 624 KS, što ga čini najbržim Rolls-Royceom u fabrici. Poboljšano vešanje i veće rastojanje među točkovima pomažu da njegova snaga stigne do puta, dok se iza vrata nalazi unutrašnjost baš kakvu biste mogli da očekujete od ovakvog automobila. Opremljen je visokom tehnologijom – satelitskom navigacijom koja komunicira sa osmostepenim menjačem i govori o raskrsnicama koje slede na putu. Ipak, treba li očekivati manje za 250.000 evra?

10. Mercedes A45 AMG

10
Nazvati Mercedes A45 AMG zgodnim hečbekom bilo bi nepristojno. Evo nekih od razloga za to: njegov 2.0-litarski četvorocilindraš i turbopunjač šalju neverovatnih 355 KS i 450 Nm ka sva četiri točka. Kao rezultat, od 0 do 100 km/h ubrzava za kraće vreme nego osnovni Porsche 911. Sa takvim performansama nije iznenađujuće zašto Mercedes nudi dodatni aerodinamički paket opreme za ovaj automobil. On mu dodaje veliko zadnje krilo i veći prednji spliter koji da prikucava za tlo. Sa početnom cenom od oko 41.000 evra, BMW M135 je za 7.000 evra jefiniji, mada se njegove performanse ipak ne mogu meriti sa ovim Mercedesom sa integralnim pogonom.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)