Datum:

17.03.2011. 16:45

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , , , , ,

Statistika:

0 komentara 16502 pregleda

Japanska Toyota produžila je do 22. marta rok do koga će biti zatvoreno 12 glavnih fabrika za izradu automobila u zemlji posle katastrofalnog zemljotresa. Da li će se i kako to odraziti na globalnu autoindustriju?

Ranije je objavljeno da bi fabrike moglo ponovo da budu puštene u rad u četvrtak, podsećaju agencije, navodeći da zatvaranje fabrika od ponedeljka već ima posledice – smanjena je proizvodnja za 40.000 vozila.

Toyota, najveći proizvođač kola na svetu, prethodno je saopštila da će od 17. marta pokrenuti proizvodnju u jednom broju pogona za izradu delova za automobile, što će biti prvo oživljavanje fabrika kompanije od zemljotresa. U fabrikama će se izrađivati delovi potrebni servisnim centrima u zemlji za popravku Toyotinih vozila koja se sada nalaze na putevima, izjavio je zvanični predstavnik kompanije.

Od 21. marta Toyota će takođe početi da izrađuje delove za isporuke montažnim pogonima u inostranstvu, objavila je kompanija.

Nakon što je do sada najjači japanski zemljotres oštetio njihove fabrike, Toyota, Nissan i Honda mogu da ograniče gubitke samo kada ponovo počnu da rade montažne linije, ali analitičari tvrde da bi skok domaćeg jena mogao da nanese više štete kompanijama nego prirodna katastrofa.

Najviše će biti pogođena Toyota, koja izrađuje ukupno 38 odsto vozila u zemlji, u poređenju sa 24 odsto montaže Nissana i 22 procenta Honde. Toyota isporučuje više od polovine svoje proizvodnje na inostrana tržišta.

“Kretanje japanskog jena u narednih tri do šest meseci, kao rezultat katastrofalnog potresa, takođe će ugroziti profitabilnost japanskih autokompanija,” objavio je “Fič rejtings” u najnovijem izveštaju, a preneo je Rojters. Dolar je pao tri odsto u odnosu na jen od katastrofe i sada se nalazi na najnižem niovu do sada. Dolar se prodavao za oko 80,8 jena u sredu, nakon što je jen izašao iz rekordno niskog nivoa 1995. godine od 79,75 jena za dolar.

Toyota je objavila da će u četvrtak pokrenuti pogone za izradu autodelova, ali će glavne fabrike za izradu kola ostati zatvorene. Uprava kompanije još nije odlučila kada će biti pokrenute montažne trake.

Za tri dana obustavljanja proizvodnje, broj montiranih kola smanjen je za oko 40.000. Kompanija je objavila da će zatvaranje pogona snabdevačkih fabrika ugroziti rad fabrika za izradu kola, a u međuvremenu je smanjena proizvodnja u pogonima u Tajlandu i Severnoj Americi dok se ne procene posledice na moguće snabdevanje.

Honda je ponovila plan suspenzije kompletne proizvodnje u Japanu najmanje do nedelje. Nissan je objavio da proizvodnja ostaje blokirana u svim domaćim pogonima za montažu kola, ističući da će se pre odluke o novom pokretanju montažnih traka konsultovati sa proizvođačima delova. Ova kompanija je izradila oko 82.000 kola u januaru u Japanu.

Proizvodnja automobila u Japanu koncentrisana je u centralnim i južnim regiona, a nekoliko najvećih pogona nalazi se u najugroženijim krajevima. Zatvaranje fabrika moglo bi početi da ugrožava globalnu izradu kola i snabdevače autodelovima u naredne dve sedmice zbog povezanosti čitave industrije, smatraju analitičari.

Južnokorejske firme Hyundai i KIA biće manje ugrožene poremećajima u snabdevanju delova za automobile iz Japana nego evropske i američke kompanije zbog toga što najveći deo delova obezbeđuju na domaćem tržištu.

Japanski proizvođači delova koji snabdevaju Hyundai nisu direktno ugroženi zemljotresom zbog toga što se nalaze u Osaki.

Akcije japanskih auto-kuća danas su porasle, Toyota je skočila devet odsto, Nissan šest, a Honda 3,9 procenata.

Mazda planira da produži suspenziju proizvodnje u dve fabrike u Japanu do 20. marta, ali nije odlučila šta će da uradi posle toga. Fuji Heavy Industries objavio je da će najmanje do nedelje, 20. marta, biti zatvoreno svih pet fabrika u kojima se izrađuju kola robne marke Subaru.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)