Datum:

09.08.2019. 9:51

Autor:

Ina Poljak

Oznake:


Statistika:

0 komentara pregleda

Često se u svetu automobila pojavi model sa nekim “posebnim” imenom koje privuče pažnju. Međutim, povremeno su njihovi kreatori znali da dobro “promaše” oznaku kojom pokušavaju da opišu vozilo.

Pontiac Aztek – Ne samo da nema nikakve veze sa astečkom kulturom, već nema nikakve veze sa svojom svrhom. Zamišljen kao moderan porodični automobil, za kratko vreme je presudio i sebi i odeljenju General Motorsa orijentisanom na sportski segment. Možemo samo da zamislimo muke nesrećnika koji ga je kupio i posle pokušao da proda kao polovnjaka.

Chevrolet Celebrity Eurosport Niti je bio slavan, niti su ga vozili slavni, niti je pravljen u Evropi i za Evropljani, niti je sportski. Kome je onda uopšte palo da ovaj automobil nazove Celebrity Eurospot i koji “genije” iz Chevroleta je to odobrio?

Dodge Avenger – Ako ne razumete dobro engleski, Avenger znači “Osvetnik”. To sam po sebi postavlja pitanje kome ili čemu se Dodge sveti ovim automobilom? “Uhvati život za rogove” je bio reklamni slogan kojim je Dodge pokušavao da proda ovaj model čiji je glavni adut bio, verovali ili ne, hard-disk od 20 Gb. “Automobil za one koji su od automobila odustali”, sjajno su opisali ovo vozilo u analizi “Regular Car Reviews”.

Chrysler Concorde – Ljudi bi stvarno morali da malo obrate pažnju kada koriste neke reči. Sramotno je nekoj kreaciji dati ime po nečemu što je obeležilo jednu čitavu eru. A Chryslerov automobil Concord nije ni jedan promil ono što je bio čuveni ultra-luksuzni i super-brzi putnički avion koji je po mnogo čemu bio pionir. Njegova “reinkarnacija” na četiri točka nije bila ni luksuzna, ni brza niti je bila tehnološki pionir u svojoj branši.

Lincoln Town Car – Kada čujete “gradski automobil” prva asocijacija vam je malo, kompaktno vozilo koje se lako snalazi u gužvi i ne troši mnogo. Međutim, Lincolnov “gradski automobil”, što je bukvalni prevod naziva Town Car je bio dugačak 6 metara i trošio u proseku 22 litra na 100 kilometara.

Američki standard gradskog automobila ne može da se poredi sa evropskim, ali ni čuveni megalomani sa one strane Atlantika ne žele šest metara lima kada idu u centar. Srećom po Lincoln, Town Car se svideo kriminalcima italijanskog porekla pa ga nije odveo u bankrot.

Alfa Romeo Arna – Alfa Romeo je proizvođač koji ili obožavate ili mrzite. Jednima je to asocijacija na lepotu, dizajn, skladnost, tradiciju, brzinu, a drugima na rđu, kvar, lošu elektroniku, skupo održavanje, mehaničar najbolji prijatelj. Ovde je ipak reč o imenima, a Alfa Romeo je i tu znao da dobro zabrlja.

Najbolji primer toga je model Arna. Alfa je napravila automobil u saradnji sa Nissanom, ali je neko pomešao papire o dužnostima. Tako su Italijani dobili da rade na tehnologiji, a Japanci na dizajnu. Konačni proizvod je bio neugledni automobil nazvan po reci koja protiče kroz jedan od najlepših evropskih gradova Firencu.

Volkswagen Phaeton Još jedan primer zbog koga se postavlja pitanje kojom logikom su se vodili njegovi kreatori. Reč “feton” tradicionalno označava laganu kočiju bez krova i prozora. A Volkswagen Phaeton je imao i krov i prozore. U svakom slučaju, veliki promašaj VW, ne samo zbog imena.

Daewoo Racer / Pontiac LeMans – Da li je potrebno reći da ovaj automobil koji je i u Južnoj Koreji i u SAD nazvan po nečemu što bi trebalo da ukazuje na trkanje nije bio nikakav “trkač”? Kada date takav naziv toj vrsti automobila, onda ni ne treba da čudi što su obe kompanije vrlo brzo propale. “Racer LeMans” je u suštini bio južnokorejska kopija Opel Kadetta, napravljen na njegovoj platformi, a ni Nemci novoj generaciji svog kompaktna nisu više želeli da daju to ime već su ga prekrstili u Astra.

Suzuki Swift – Šteta što u Suzukiju nisu bili dovoljno kreativni da ovo ime iskoriste za samo određene verzije svojih automobila. Jer nazvati model Swift samo zbog toga što zvuči “kul” je glup način da se protraći interesantna oznaka. Mnogo bilje bi im bilo da su Swift koristili za sportske verzije svojih modela.

Ovako kupite automobil koji se zove “brzi”, a on ima 69 KS. U GTi verziji i ima smisla, ali ovaj simpatični automobil se uglavnom kupuje jer je praktičan za grad, a tu brzina nije potrebna.

Izvor: B92

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)