Datum:

24.05.2014. 23:42

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3757 pregleda

Mnogi vozači imaju problem sa pištoljem za dopunu goriva koji ponekad sam prekine dovod iako rezervoar nije pun. Obratili smo se stručnjacima Elafaksa – vodećeg evropskog proizvođača pištolja za dopunu goriva.

Navedenu pojavu nazivamo povratni udar. Nastaje kao posledica rasta pritiska vazduha u rezervoaru u koji ulazi gorivo. U normalnim okolnostima ispusni ventil na rezervoaru bi trebao da reguliše višak vazduha, međutim, kada pritisak postane previsok aktivira se mehanički sigurnosni mehanizam pištolja i prekida dotok goriva.
 
Problem je zapravo, najčešće u samim automobilima. Naime, konstrukcija pištolja za dopunu goriva praktično se nije menjala u prethodne četiri decenije. Sa druge strane, creva koja povezuju otvor za dopunu sa rezervoarom kod savremenih automobila imaju prilično kompleksnu putanju sa puno prevoja. Ovo je posledica želje inženjera da izmeštanjem rezervoara dobiju na unutrašnjem prostoru u vozilu.

Svi ti prevoji i zavoji negativno utiču na protok vazduha i često dolazi do zagušenja, odnosno u takvim slučajevima otvor creva nije u stanju da ispusti sav vazduh koji izlazi iz rezervoara prilikom takozvane tečne faze (dolivanja goriva).
 
Tada raste pritisak i kako smo već rekli dolazi do automatskog prekida dopune.

Naravno, ovo nije jedini uzrok zbog kojeg dolazi do prekida dopune goriva. Do ovoga može doći i u slučaju kada je mehanizam pištolja mehanički oštećen.

Takođe, problem može nastati i kada je pritisak same pumpe, odnosno protok tečnosti, previše visok za šta je odgovorna firma, vlasnik benzinske stanice. Malo ko to zna, ali pumpa može da isporučuje i do 55, odnosno u slučaju dizel-goriva i čitavih 60 litara po minutu. Međutim, što je veća brzina protoka nameštena, veća je i šansa da dođe do zagušenja. Dakle, ovo su sve uzroci takozvanog ispadanja pištolja na pumpama.

Rešenje je jednostavno, sipajte sporije. Pištolji imaju mogućnost promene brzine dotoka zavisno od toga koliko je pritisnut osigurač, jednostavno nemojte točiti najvećom brzinom i neće doći do prekida dopune.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)