Datum:

04.07.2011. 13:33

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 6044 pregleda

Ako bismo estetske efekte ostavili po strani, zatamnjena stakla na vozilima u uslovima tropskih vrućina mogu biti i vrlo praktična. U automobilima sa takozvanim folijama temperatura se može sniziti i do 15 stepeni, a UV zračenje sunca gotovo potpuno nestati.

Kako se zaštita od prirodne nepogode ne bi kosila sa saobraćajnim propisima, vetrobransko staklo ne sme biti uopšte zatamnjeno, dok po važećem pravilniku od prošlog septembra svetlost kroz ostala stakla na automobilu može biti umanjena najviše za 25 odsto.

Ugradnja zatamnjenih stakala tretira se po zakonu o bezbednosti u saobraćaju kao prepravka vozila koja može ugroziti sigurnost svih učesnika u saobraćaju, pa se mora prijaviti saobraćajnoj policiji, proveriti i ubeležiti u saobraćajnu dozvolu.

– Procedura prilikom ugradnje zatamnjenih stakala ista je kao u slučaju postavljanja plinskog sistema na vozilu. Vlasnici pre ugradnje moraju proveriti da li je njihova zatamnjenost manja od propisanih 25 odsto, a zatim otići na tehnički pregled kako bi dobili neophodni atest ili sertifikat – kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju.

Pregled zatamnjenosti stakala na vozilima može se obaviti u svim centrima Auto-moto saveza u Srbiji.

– Pored stepena zatamnjenosti stakala kontrolišemo i stepen njihove refleksije koja ne sme biti veća od 15 odsto kako ne bi došlo do zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Vetrobrani moraju bit slojeviti – laminirani, odnosno ne smeju biti od kaljenog stakla, osim za vozila čija najveća brzina ne prelazi 40 kilometara na čas – kažu u AMSS-u.

U servisima za ugradnju ističu da nivo zaštite od sunca i UV zračenja ne zavisi od nivoa zatamnjenosti stakla već pre svega od debljine folije koja se kreće između 70 i 100 mikrona.

– Ugradnja folija na svim staklima, osim vetrobranskog, traje od dva do četiri sata u zavisnosti od tipa vozila – kažu u servisu “Blackglass” i dodaju da garancija traje pet godina.

Izmena pravilnika?

Na osnovu pravilnika koji je usvojen prošlog septembra, sva stakla, osim vetrobranskog, mogu biti zatamnjena za najviše 25 odsto. Međutim, kako saznajemo, već više od tri meseca u Ministarstvu infrastrukture postoji predlog o izmenama takvog propisa.

– Na osnovu tog predloga stakla na zadnjem sedištu i na gepeku mogla bi biti neograničeno zatamnjena, dok bi na staklima u ravni vozača umanjenje svetlosti bilo dozvoljeno do 25 odsto – kažu AMSS.

Izvor: Blic

1 komentar
  1. Pera

    Imao sam zatamljena sva stakla osim šofer šajbne do jesenas, prošlo leto mi je po ulasku u vozilo bilo dovoljno da smao otvorim prozore i posle par min da sve bude oK. Od kako nemam folije ceo enterijer se ugreje do te mere da autu treba par pola sata vožnje da se ohladi do pristojne granice. Kad bi dozvolili od B stuba nazad neograničeno opet bih vratio 70% zatamljenja (lumar folije) sa kojima nisam nikad imao problema sa vidljivošću i danju i noću.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)