Datum:

12.11.2017. 11:39

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

U opštoj oskudici novca i sve višim troškovima posedovanja i održavanja automobila, vozači su primorani da se snalaze na razne načine kako bi zadovoljili zakonske norme i osnovno održavanje vozila.

Jedan od tipičnih načina “uštede” je svakako korištenje kombinacije zimsko-letnjih pneumatika na vozilu.

Druga, ništa bolja opcija je dokupljivanje samo jednog para novih zimskih pneumatika dok se za drugi par biraju oni manje istrošeni ili čak polovni.

Možemo reći smrtonosna kombinacija koja je ubitačnija od upotrebe letnjih guma tokom zime.

Ovde se radi o prostim zakonima fizike pre svega. Ukoliko pođemo od pretpostavke da nova zimska guma ima bolju trakciju i prianjanje od letnje ili one istrošene onda je nesporno da se na različitim osovinama javljaju i različite sile.
Ukoliko se na automobil postave nove zimske gume na prednje točkove koji su mahom i pogonski, a na zadnjim točkovima ostavimo letnje ili zimske istrošene gume vozač može biti u velikom problemu.

U takvoj kombinaciji različitih pneumatika prilikom iznenadne promene pravca moguća su iznenađenja. Nove zimske gume se “drže” za podlogu dok je trakcija zadnjih značajno manja. Naravno, zbog smanjenog gripa na zadnjoj osovini, proklizavanje je neminovno kao i gubitak kontrole nad vozilom.

Dakle, oprezno s kombinovanjem pneumatika!

Izvor: Vrele gume

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)