Datum:

29.09.2015. 12:36

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 6277 pregleda

Kada je 2012 američki Institut za bezbednost na putevima (IIHS) uveo testove sudara sa malim preklapanjem, vera u pojedne modele koji su se do tada smatrali veoma bezbednim bila je poljuljana. Proizvođači su u međuvremenu ovaj test počeli da shvataju veoma ozbiljno i njegove rezultate koriste da unaprede bezbednost kako postojećih tako i budućih modela.

Volvo, kao jedan od proizvođača koji je poznat po vrhunskim sigurnosnim karakteristikama svojih automobila, očigledno je dobro uradio domaći zadatak.

Novi XC90 briljirao je na testu sa malim preklopom.

Automobil je projektovan tako da prilikom čeonog sudara sa preprekom koja zahvata svega 25% površine prednjeg dela vozila jednostavno sklizne u stranu, dok se putnička kabina praktično uopšte ne deformiša, a vozač je potpuno zaštićen vazdušnim jastucima:

Kako biste uvideli razliku, pogledajte kako su se 2014. na istom testu pokazali neki od SUV modela koji se prodaju na tržištu SAD:


Mazda CX-9:

Kia Sorento:

Honda Pilot:

Toyota 4Runner:

Ford Explorer:

Chevrolet Equinox:

Iako je ovde reč o znatno jeftinijim modelima nego što je Volvo XC90, razlika je ogromna.

Poređenja radi, nešto manji premijum model, Audi Q5, koji je u maju na IIHS testu sa malim preklopom takođe dobio dobru ocenu, prilikom sudara se potpuno zaustavio. Pri tome, na putnike deluju velike sile, za razliku od testa XC90, gde je vozilo najpre skliznulo a zatim se postepeno zaustavilo, ublaživši svu silinu udarca u prepreku.

Audi Q5:

Američki IIHS sprovodi test čeonog sudara sa malim preklapanjem od sredine 2012. godine a on je uveden na osnovu statističkih podataka o frontalnim sudarima u SAD.

Istraživanja su pokazala da se četvrtina svih smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama sa frontalnim sudarima dešava kada dolazi do malog preklapanja površina.

Takvi sudari dešavaju se najčešće na dvosmernim saobraćajnicama, ali i pri udaru u banderu ili drvo pored puta.

Brzina kretanja vozila prilikom ove simulacije udarca u nepokretnu prepreku iznosi 64 km/h, a površina preklapanja delova vozila zahvaćenih sudarom je 25 %.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)