Datum:

13.08.2015. 16:43

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4385 pregleda

Svi već znamo da Lamborghini treba svojoj „štali“ da doda i SUV Urus, koji će se pridružiti Aventador/Huracan dvojcu.

Ovo je hrabar potez kompanije čija se reputacija pre svega odnosi na proizvodnju performantnih dvoseda poput Miure, Countacha i Diabla. Kako kaže šef kompanije, ova odluka će „radikalno promeniti Lamborghini“. Zašto rizikovati kvarenje imidža Lamborghinija? Dva su razloga, kaže Štefan Vinkelman.

„Segment SUV vozila još uvek raste širom sveta“, primećuje on. Zaista, on je u pravu, jer je na globalnom planu potražnja za SUV modelima porasla za 88 odsto od 2008. godine, tako da je ovaj segment najbrže rastući na svetu, sudeći po podacima IHS Automotivea. Na krosovere se odnosi 19 odsto ukupnog svetskog automobilskog tržišta.
„Pored toga, prodaja može biti distribuirana na tri velike tržišne regije – Amerika (SAD su glavno tržište Lamborghinija), EMEA (Evropa, Bliski istok, Afrika) i Azija-Pacifik“, dodao je Vinkelman.

Lamborghini očekuje da Urus udvostruči prodaju sa trenutnih 2.500 automobila godišnje na 5.000. Dodavanje trećeg modela u proizvodnu gamu, po Vinkelmanu, podržava konzistentniji obim proizvodnje i konkurentnost kompanije i njenih dilera.

Pored ovoga, Vinkelman smatra da je SUV model sasvim u skladu sa Lamborghinijevim DNK. „Naša marka ima istoriju proizvodnje mnogih tipova automobila kao što su GT modeli, sportski automobili, ali i LM002 od 1986. do 1992., koji je, kao što je poznato, bio terenac. Uvideli smo, zajedno sa našim dizajnerima i ljudima iz proizvodnje, da SUV predstavlja najbolju mogućnost.“

Što se tiče same proizvodne strukture, biće neophodno proširenje ove „mini“ kompanije, koja broji tek oko 1.200 zaposlenih, za oko 50 odsto, tako da se očekuje uvođenje 500 novih radnih mesta. U novom prozvodnom objektu koji treba da bude izgrađen blizu sedišta kompanije, biće proizvođen Urus. Proizvodnja novog Lamborghinija u Bolonji će diferencirati Urus od ostalih proizvoda Volkswagen grupe u ovoj klasi (Bentley Bentayga, Porsche Cayenne, Audi Q7 i Q8, Volkswagen Touareg), sa kojima deli platformu. Vinkelman je uložio veliki napor da ubedi VW da ovaj potez ima ekonomski smisao.

„Radili smo više meseci na biznis planu za odobrenje, jer smo ubeđeni da će novi SUV postići uspeh, a najbolje mesto za njegovu proizvodnju je Sant Agata Bolonjeze“, naglasio je Vinkelman. „Mi ne želimo da jednostavno dodamo još jednu liniju u postojećoj proizvodnji. Radije bismo se okrenuli „grinfild“ projektu. Naš SUV će biti Lamborghini među ostalim SUV modelima.“

Kada su u pitanju budući kupci, Vinkelman kaže: „Mi ćemo znatno proširiti našu klijentelu. To uključuje i kupce Lamborghinijevih superautomobila, koji su vozili SUV modele drugih marki, kao i porodice i kupce koji su novi za Lamborghini.“

U međuvremenu, šef kompanije je potvrdio da Asterion „plug-in“ hibridni kupe, otkriven prošle godine na Salonu automobila u Parizu nije prethodnica serijske verzije. Radi se striktno o konceptu.

„Od početka smo govorili da je svrha tog koncepta demonstracija tehnologije, tehnologije koju planiramo da testiramo na tržištu u smislu dizajna i forme. Primera radi, tu su prostranost enterijera, vrhunska ergonomija i hibridni pogon, koji je u potpunosti nov za Lamborghini. Ne planiramo bilo kakvu proizvodnju ovog automobila“, pojasnio je Vinkelman.

Ipak, jedan element u kome će se Asterion pojaviti u budućnosti je neka forma V10 sa 610 ks u u sinergiji sa dva elektromotora od 300 „konja“, što je pogonski sklop iz koncepta. On bi vrlo verovatno mogao da se nađe u Urusu.

„Ukoliko hibridni Lamborghini bude stigao u narednih par godina, SUV je logično mesto za instaliranje takvog pogona, jer dodatna masa koju donose baterije neće imati takav negativan efekat, koji bi imale u supersportskom automobilu.“

Lamborghinijev drugi pokušaj lansiranja SUV-a je zakazan za 2018. godinu.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)