Datum:

28.02.2013. 10:27

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

1 komentara 4701 pregleda

U petak i subotu, 22. i 23. februara, na pristupnoj saobraćajnici autoputa Beograd-Subotica kod Novog Sada, dogodile su se dve saobraćajne nesreće u kojima je jedna osoba poginula, a tri su teže povređene.

U nesreći koja se dogodila u subotu uveče oko 21 sat, B.M. (30) iz Vrbasa udarila je svojim automobilom Seat Ibica u neobeležen stub buduće naplatne rampe i poginula. Na istom mestu, u još jednoj, skoro identičnoj saobraćajnoj nezgodi, povređeno je troje mladih ljudi.

Zoran Drobnjak, direktor “Puteva Srbije”, u čijoj nadležnosti je održavanje i obeležavanje saobraćajnice na kojoj su se desile ove nesreće, negirao je da to javno preduzeće snosi odgovornost za njih. On je u izjavi za Blic između ostalog rekao da “treba pustiti nadležno tužilaštvo i sud rade svoj posao i utvrde šta se tamo dogodilo.”

Drobnjak je pažnju javnosti privukao rečenicom da bi betonske stubovi u koje su udarili automobili, iako je mrak, “video i ćorav vozač.”

Na njegovu izjavu reagovao je Komitet za bezbednost saobraćaja (KBS), koji je od Vlade Republike Srbije zatražio smenu Drobnjaka sa funkcije generalnog direktora JP “Putevi Srbije”.

“Osim što je sporna izjava usmerena na izbegavanje krivične odgovornosti zbog propusta odgovornih lica u JP ‘Putevi Srbije’, ona predstavlja i grubo vređanje žrtava saobraćajnih nesreća i njihovih porodica”, dodaje se u saopštenju KBS.

Drobnjak se u međuvremenu javno izvinio i kazao da je njegova izjava pogrešno protumačena i da nikoga nije hteo da povredi.

Na spornoj saobraćajnici su prilikom izgradnje postavljeni betonski stubovi kojima su razdvojene saobraćajne trake zbog budućih naplatnih rampi, koje će se nalaziti na tom mestu. Zoran Drobnjak kaže da na tom delu postoje odgovarajući putokazi za naplatnu rampu i upozorenja da se brzina smanji na 40 km/h.

Sa druge strane, profesor Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada, Dragan Jovanović, misli da taj deo puta nije dovoljno bezbedan, jer nije dovoljno osvetljen, kao i da postoji niz teških propusta.

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović slaže se da je reč o nebezbednoj deonici.

“Te betonske barijere u Novom Sadu apsolutno su postavljene tako da ako naletite na njih čak i sa smanjenom brzinom, osuđeni ste na vrlo teške posledice“, ocenjuje Okanović.

Putevi se projektuju i prave sa ciljem da maksimalno obezbede sigurnost učesnika u saobraćaju. To ovde očigledno nije slučaj. Pozivamo vas da u komentarima iznesete svoje viđenje situacije.

Takođe, interesuje nas i da li ste prošli ovom saobraćajnicom i kakva su vaša zapažanja u vezi sa obeležavanjem i osvetljenjem tog dela puta.

Na kraju još jednom apelujemo da, bez obzira na eventualne propuste nadležnih putara, poštujete ograničenja brzine radi spostvene bezbednosti i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju, pogotovo na spornim saobraćajnim tačkama, kao što je ova kod Novog Sada.

Izvor: B92

1 komentar
  1. Igor

    Raskrsnica koja se spominje je remek delo gluposti naseg saobracaja,svaki drugi vozac koji zeli da se iskljuci za novi sad nocu,promasi iskljucenje I vraca se u rikverc stotinjak metara na sred autoputa.Ako I pogodite iskljucenje,posle sto metara vas cekaju betonske barikade kao za tenkove I to totalno ne obelezene I ne osvetljene. Jednom reciju remek delo gluposti I totalno nezainteresovanosti da se nesto uradi kako treba.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)