Datum:

05.08.2020. 21:12

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Ukoliko je pritisak u gumi nizak, bočne strane su mnogo fleksibilnije, delimično naležu na asfalt i generišu znatno više toplote. Dodajte tome letnje sunce…

Iako se “pucanje” guma, ako nisu dovoljno napumpane, može dogoditi u bilo koje doba godine, kombinacija vrućine i preniskog pritiska vazduha u gumama čini ih posebno sklonima pucanju tokom leta.

Tokom vožnje bočne strane guma se savijaju pa je površina gume koja je u dodiru sa asfaltom veća, dolazi do povećanog trenja, što podiže njihovu temperaturu. Ako je pritisak vazduha u gumi u skladu sa propisanim, tada je generisana toplota minimalna.

Međutim, ako je pritisak u gumi nizak, bočne strane su mnogo fleksibilnije, delom naležu na asfalt i stvaraju puno više toplote. Dodajte tome letnje sunce, odnosno visoku temperaturu asfalta, pa na kraju guma može da se raspadne.

Američka agencija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) procenjuje da se svake godine u SAD dogodi najmanje 11.000 udesa koji su povezni sa neispravnošću guma, pri čemu su 733 osobe smrtno stradale 2016. godine.

Nisu sve ove nesreće bile zbog pucanja guma, ali ovi defekti svakako su doprineli tom broju i uticali na sudare.

Dakle, napumpajte gume do preporučene vrednosti navedene na pločici sa informacijama o gumama (koja se najčešće nalazi na vratima vozača) ili u priručniku za upotrebu vozila.

Često kontrolišite gume, barem jednom mesečno. Svaka guma treba da bude pravilno napumpana i ne sme da ima ispupčenja, ogrebotine ili oštećenja nastala usled udara u rupu na putu ili ivičnjak.

Najbolje je proveriti pritisak u gumama kada je automobil hladan, odnosno ako nije vožen ili je vožen na kratkoj udaljenosti.

(Foto: B92/NĆ)

Izvor: B92

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)