Datum:

09.01.2011. 13:42

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 18335 pregleda

Nekadašnji jugoslovenski gigant – fabrika “Zastava automobili” iz Kragujevca, prestaće i pravno da postoji u narednoj, ili u 2012. godini.

“Kada će i zvanično fabrika ‘Zastava automobili’ prestati i pravno da postoji to je stvar analiza, stvar tehnike i naših stručnih službi”, kaže predsednik upravnog odbora Grupe “Zastava vozila” Aleksandar Ljubić.

Podsetivši da je fabrika “Zastava automobili” prestala da postoji, kao fabrika koja proizvodi automobile, onog momenta kada je njena imovina postala deo srpsko-italijanskog preduzeća “Fiat automobili Srbija” (FAS), Ljubić je naveo “da praktično predstoji papirološki proces da prestane da postoji i kao pravni subjekt”.

Naglašavajući da je država najveći poverilac u slučaju fabrike “Zastava automobili”, Ljubić je podsetio da su obaveze koje je ta fabrika imala bile, uglavnom, prema bankama, od kojih su neke u stečaju, zatim prema Pariskom klubu, a sada su prema Fondu za razvoj, jer je skoro pola milijarde evra uloženu u tu fabriku.

On je dodao da je sada neophodno da se utvrde konačne obaveze preduzeća, kao i da se sačeka da se, ako se vodi neki spor to i završi, ili da se sve te obaveze prebace na Grupu “Zastava vozila” što je, kako je ponovio, “stvar tehnike i stručnih službi”.

Fabrika “Zastava automobili” je najviše radnika imala sredinom 90-ih godina prošloga veka da bi sa 11.000 radnika dočekala program strateške konsolidacije 2001. godine, posle čega je brojala oko 7.000 zaposlenih.

Tada su radnici, kako su tvrdili, pod pritiskom, u najvećem broju prihvatali socijalni  program, sa otpremninama od 200 evra po godini staža, a bilo je i onih koji su stekli jedan od uslova za penzionisanje.

Leta 2008. godine, uoči potpisivanja strateškog ugovora između italijanskog “Fijata” i Republike Srbije, fabrika “Zastava automobili” je brojala oko 4.000 radnika, da bi već na proleće naredne godina imala oko 2.700.

Tako je njih oko 1.300 uzelo otpremnine od 300 evra po godini staža, ili su stekli jedan od uslova za penzionisanje.

Na proleće 2009. od oko 2.700 radnika, nešto više od hiljadu prešlo je da radi u FAS, a preostali zaposleni, njih oko 1.600, sinoćnim dogovorom sindikata i Ministarstva ekonomije, od januara naredne godine, uz otpremnine od 300 evra po godini staža, preći će na tržište rada.

Tako će fabrika “Zastava automobili”, osnovana 1953. godine, u 2011. ili 2012. godini, odnosno do njenog pravnog zatvaranja, imati oko stotinu radnika.

Izvor: Autobrief

1 komentar
  1. zlatko

    pri kraju proizvodnje yugo je bio oko 4000 eur.tj. bio je najjeftiniji automobil na nasem trzistu.
    mislim da je greska sto su prestali da proizvode jugo.
    zastavu nisu trebali poveriti fiatu.
    trebali su napraviti poboljsanja, i nastaviti sa proizvodnjom jeftinih automobila.
    a poboljsanja bi bila: -paneli limovi da imaju obliji oblik
    -direktno ubrizganje(mada vec postoje jugici sa direktnim ubrizganjem)
    -ojacani prednji deo, da ne razdrnda sasiju novi tip motora
    -neke estetske promene
    -i vazdusne jastuke u cilju bezbednosti
    -mozda klimu i servo za neke ekskluzivnije yugice
    sve se to dalo odraditi,samo da nismo imali ove politicare.
    a iskreno nisam impresioniran fiat puntom III, nije se proslavio u evropi,pa su resili da ga proizvode kod nas.
    fiat punto kosta 7000 eur.
    za taj novac bih uzeo polovnog pasata,ili neko drugo polovno vozili
    i garantujem vam da bi i duze trajao i bolje “radio”.
    Yugo je zakon 🙂
    ma sta svi pricali nama yugo traje dugo

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)