Datum:

24.03.2017. 16:29

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Fiat 1300 / 1500 pojavio se u Italiji 1961. U Jugoslaviji ovaj automobil proizvodio se pod nazivom Zastava 1300 i 1500. Zalet životnog standarda 60-tih podiže “Tristaća” na pijedestal dostupnog glamura. Nazvan “Jugoslovenski mercedes” postaje zvanično vozilo direktorske jagenjće brigade, a njegov “presretački” šarm znala je itekako da iskoristi saobraćajna milicija.  

Tristać je nuđen sa motorima od 61 i 74 KS. Sklapan je širom sveta. U južnoafričkoj republici imao je domaće motore od 91 i čak 108 ks. 

U Jugoslaviji, tristać dostiže brojku od preko 200.000 proizvednih primerka. Zastava je proizvodila kit komplete tristaća koji su kasnije sklapani u Kolumbiji.

Poslednji tristać, sišao je sa zastavinih pokretnih traka 20. Decembra 1979.  

Govorili su da puno troši. To je verovatno bilo tačno iz vizure da je nekih 5 godina bio retro savremenik prve generacije Golfa. Ipak pre će biti da je taj status gutaća benzina stekao kao službeni automobil, koga su u OOUR-u vozili svi, uz minimum održavanja. 

Sačuvani primerci plene čvrstinom svoje izrade o čemu, između ostalog, i govori naš video.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)