Datum:

26.06.2019. 21:32

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

1 komentara pregleda

Francuski proizvođač započeo je proizvodnju druge generacije modela 208 u novoj fabrici u Maroku.

PSA grupa uložila je 557 miliona evra u svoj novi pogon u Kenitri, u Maroku u kome će izrađivati modele bazirane na CMP mehaničkoj platformi, a kapacitet fabrike je 200.000 vozila godišnje. U pogonu u Maroku ukupno će raditi 4.500 ljudi, a očekuje se da svoj pun proizvodni kapacitet fabrika dostigne u naredne dve godine.

PSA procenjuje da će ovo postrojenje direktno i indirektno uposliti oko 20.000 radnika, uključujući kooperante. Maroko je interesantan za francuske auto-kompanije zbog niskih plata tamošnjih radnika i nižih troškova proizvodnje, ali i državnih subvencija, pa Renault u toj zemlji već ima dve fabrike, u Tandžiru i Kazablanki.

Inače, Peugeot novu 208-icu osim u Maroku proizvodi i u Trnavi, u Slovačkoj.

Za početak, Peugeot će kupcima ponuditi trocilindarski 1.2 litarski turbo benzinac i 1.5 litarski dizelaš sa 4 cilindra.

Benzinska jedinica proizvodi 75 ks i isporučuje se isključivo sa 5-brzinskim manuelnim menjačem. Dizel motor raspolaže sa 100 konjskih snaga, a uparen je sa 6-brzinskim manuelnim menjačem.

Peugeot će kasnije proširiti ponudu sa još dva benzinca – verzija sa 100 ks za prenos snage koristiće 6-brzinski manuelni menjač ili opcioni osmostepeni automatik, dok najsnažniji benzinski agregat dolazi sa 130 ks i standardno će biti opremljen automatskim menjačem sa 8 brzina.

Najveća novina na polju motorizacije je uvođenje potpuno električne verzije, sa oznakom e-208.

Ovaj automobil skladišti električnu energiju u baterijama kapaciteta 50 kWh, a pogoni ga elektromotor od 136 ks (100 kW) i 260 Nm. Peugeot e-208 ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,1 s.

Baterije su postavljene ispod poda putničke kabine, a automobil je u stanju da pređe i do 340 km (prema novom, objektivnijem WLTP mernom ciklusu) pre nego što se one isprazne.

Električni 208 može da se puni i na brzom, 100 kilovatnom punjaču i tada je potrebno 30 minuta da bi se pogonske baterije dopunile do 80% svog kapaciteta.

Ukoliko se puni na 7,4 kilovatnom punjaču, za potpunu dopunu heophodno je sačekati 8 sati, a na punjaču od 11 kW, 5 sati i 15 minuta. Peugeot garantuje da će baterije zadržati 70% svog početnog kapaciteta i nakon 8 godina korišćenja ili 160.000 pređenih km.

Izvor: B92

1 komentar
  1. Eki

    Odlican dizajn.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)