Datum:

10.09.2017. 17:22

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Tehnologija aditivirana goriva sve prisutnija u ponudi najvećih naftnih kompanija. Ponuda motornih goriva u Srbiji je iz godine u godinu sve raznovrsnija, što vozače ponekad stavlja pred slatke muke.

Ova goriva su već dugo u upotrebi, a istraživanjima je potvrđeno da na različite načine mogu uticati na smanjenje potrošnje, povećanje snage i produženje radnog veka motora

Ponuda motornih goriva u Srbiji je iz godine u godinu sve raznovrsnija, što vozače ponekad stavlja pred slatke muke u vezi sa izborom goriva za svog četvorotočkaša. Gotovo svi prodavci motornih goriva danas na svojim pumpama u asortimanu imaju i sopstvene, ekskluzivne brendove goriva, za čiju upotrebu tvrde da pri radu automobila donose posebne prednosti u odnosu na standardna goriva bez aditiva.

Reč je o takozvanim aditiviranim gorivima koja su, kako sam njihov naziv upućuje, obogaćena dodatnim aktivnim supstancama – aditivima, koji bi trebalo da doprinose boljem radu motora. Bez obzira na to o kojem je prodavcu reč, prednosti koje se najčešće ističu pri upotrebi ovih goriva su povećane performanse motora i njegovo čišćenje.

Ono u čemu su stručnjaci svakako saglasni kada je reč o aditiviranim gorivima na našem tržištu jeste to da se kontinuiranom upotrebom tih goriva produžava radni vek motora, i to na dva načina.

Prvo, supstance u aditiviranim gorivima najčešće smanjuju trenje koje se stvara u pumpi za gorivo. Na taj način se produžava životni vek pumpe, ali i čitavog motora, budući da motor pokreće pumpu i da manje trenje i otpor u pumpi za gorivo vode ka uštedi snage i rasterećenju rada motora.

Drugi način na koji aditivirana goriva produžavaju radni vek motora je to što aktivne supstance čiste instalaciju za gorivo i sam motor od naslaga nečistoća nastalih sagorevanjem goriva. Naslage su neminovna pojava, ali ukoliko se nagomilaju, one drastično opterećuju rad motora i smanjuju njegovu efikasnost, što može dovesti do čestih kvarova.

To potvrđuju i laboratorijska istraživanja koja su pokazala da se sa potrošenih pet-šest rezervoara pojedinih goriva sa aditivima koja se prodaju na srpskom tržištu motor može očistiti i više od 80 odsto.

Koristi od aditiva mogu imati i novi, relativno čisti motori, jer aditivi u gorivu sprečavaju formiranje naslaga.

Pored svega toga, rezultati ispitivanja nekih kompanija govore u prilog efektima koje aditivirana goriva mogu ostvariti na same performanse motora. Tako je kompanija NIS objavila rezultate ispitivanja koja su rađena u nezavisnom centru za ispitivanje vozila u Milbruku, u Velikoj Britaniji.

Iako se može raspravljati o meri u kojoj aditivirana goriva mogu uticati na performanse, zavisno od modela i starosti motora, kao nesporna ostaje činjenica da aditivirana goriva u izvesnoj meri produžavaju radni vek motora i umanjuju sklonost ka kvarovima. Međutim, takođe je izvesno da samo povremena upotreba aditiviranih goriva ne donosi željene efekte, već je za njihovo ostvarenje potrebno koristiti aditivirana goriva u dužem periodu.

Zato se redovna upotreba aditiviranih goriva po ceni većoj za svega nekoliko dinara od običnog goriva može posmatrati i kao dugoročna investicija u automobile onih koji se odluče za upotrebu te vrste goriva.

Rezultati sve pokazuju

Rezultati nastali poređenjem performansi motora prilikom upotrebe standardnog evro BMB 95 benzina i prilikom upotrebe aditiviranog benzina u ponudi kompanije NIS pokazali su da je (posle pređenih od 500 do 1.000 km) upotrebom aditiviranog benzina došlo do povećanja snage motora od sedam i poboljšanja dinamike ubrzanja za 10 odsto, praćenog uvećanjem obrtnog momenta za pet odsto.

Izvor: Novosti

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)