Datum:

28.08.2012. 10:45

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 9586 pregleda

Pri kupovini polovnog vozila, jedan od uobičajenih rizika sa kojim se suočavate je pređena kilometraža. Vraćanje, odnosno lažiranje kilometraže na automobilima nije naš izum, ali je kod nas vrlo rasprostranjeno, a to je prilikom kupovine teško utvrditi.

Pored ispitivanja elektronskim uređajem, koje nije sasvim pouzdano, jedini siguran način otkrivanja kilometraže polovnog autmobila je servisna knjižica.

“Polovan auto, ali kao nov, prešao samo 80 hiljada kilometara, vozila ga neka žena u Nemačkoj, uglavnom je stajao u garaži.” Ovu i slične priče čućete od prodavaca polovnih automobila. A to što su kola uvezena iz Nemačke ne znači da im nije vraćena kilometraža.

“U Nemačkoj je nedavno, u martu 2011. godine, sprovedena jedna velika racija gde je policija ušla u nekih 150 servisa. Tom prilikom, uhapsili su 26 osoba i zaplenili 300 automobila”, kaže Petar Stakić sa sajta Polovni automobili.

“Tamo je zakonom zabranjeno vraćanje kilometraže i preti zatvorska kazna do godinu dana. Takođe zabranjeno je i reklamiranje softvera koji služe za vraćanje kilometraže”, objašnjava on.

Kod nas još niko nije odgovarao za vraćanje kilometara na satu, a aparat koji služi za to može se kupiti preko interneta. U Auto-moto savezu Srbije postoji mogućnost da se utvrdi da li je kilometraža podešavana, ali kako su nam rekli, taj metod nije pouzdan.

“Mi imamo univerzalni dijagnostički uređaj, ali uređaji koji služe za prepravljanje kilometraže i koji na tržištu koštaju oko 20 eura su jako dobri i bukvalno u svim tim skrivenim mestima na automobilu mogu da promene kilometražu”, kaže Mirko Gordić iz AMSS centra za motorna vozila.

Ipak, dešava se da se prilikom vraćanja kilometara prava kilometraža zadrži u nekom od kompjutera u kolima i to može da se utvrdi uz pomoć dijagnostičkog uređaja.

Zarade prodavaca koji na ovakav način varaju kupce su ogromne.

“Pronašli su jedan BMW, mislim da je bio 2005. godište, koji je prešao 700 hiljada kilometara, što znači da je po nekim njihovim cenama on koštao oko 5.000 evra. Sa druge strane otkrili su da mu je kilometraža vraćena na nekih 150 hiljada kilometara pa je cena tražena od strane prodavca iznosila 15 hiljada evra”, iznosi kao primer Petar Stakić.

Mnogo pouzdaniji način provere kilometraže je indirektnim putem, gde se kontaktira proizvođač vozila preko svojih predstavnika u određenoj zemlji.

I to na taj način što se uvidom u tehničku dokumentaciju i baze podataka proizvođača prema određenom broju šasije ustanovi kada je vozilo bilo poslednji put u ovlašćenom servisu na redovnom servisnom pregledu, kada se prilikom otvaranja radnog naloga upisuje pređena kilometraža.

Kod nas se dešava da prodavci prilikom uvoza polovnog automobila čak povećavaju kilometražu radi manje carine, a posle toga je smanjuju. Ipak kako nam kažu poznavaoci, i pored toga postoje prodavci polovnih automobila koji su pouzdani i kod kojih možeta kupiti auto sa pravom kilometražom.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)