Datum:

28.07.2020. 9:11

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Nismo svi rođeni vozači! Nismo svi i obučeni isto, a i fizičke i psihičke osobine nam se razlikuju. I to je nešto što uvek treba imati na umu kad ste za volanom.

Pogotovo mladi vozači. Zakon je poslednjih godina jasno propisao šta sve treba da poštuju, koja ograničenja mladi vozači-početnici imaju, počevši od snage motora automobila koji se vozi pa do vremenskog ograničenja.

Ovog puta mi bismo ukazali samo na neophodne radnje koje će mladom vozaču, nekom ko je tek položio pomoći da se snađe u “džungli na asvaltu”!

Malo vozača je imalo obuku na istom automobilu kojeg poseduje privatno. Zato je prvi savet, a važi i ako ste obuku imali na istom vozilu, da dobro proučite sve karakteristike svog vozila. Sve funkcije i opremu koju poseduje. Isprobajte svako dugmence, polugicu, prekidač. Izvadite i vratite na svoje mesto rezervni točak. Simulirajte menjanje gume, proverite gde se nalaze osigurači, rezervne sijalice, da li imate sve od propisane bezbedonosne opreme. Imate li potreban alat, prvu pomoć.

Svakodnevno rutinski, prilikom ulaska u vozilo proverite pogledom gume, položaj točkova, bar jednom nedeljno za početak, podignite haubu, proverite pritisak ulja, pogledajte nivo svih tečnosti. Kasnije će vam sve ovo preći u rutinu a naučićete i da brzo otklanjate probleme.

Probajte kako se skidaju, montiraju metlice brisača, pogledajte da li i kako se pristupa farovima, da li je moguće na vašem vozilu da sami zamenite sijalicu ili ne…

Nađite nekog iskusnijeg kolegu pa isprobajte i start kablovima.

Podesite ispravno položaj upravljača, sedišta vozača, naslon za glavu. Podesite spoljne i unutrašnji retrovizor.

Svakako pre nego što startujete vozilo vežite pojas! Ne čekajte da krenete ni jedan jedini metar. Uverite se da vozilo pre starta nema fizička oštećenja i da sve komande funkcionišu besprekorno.Obezbedite sebi udobnost, dobru vidljivost i dostupnost svih važnih kontrola tako što ćete podesiti položaj sedišta zajedno sa naslonom za glavu, kao i volana i retrovizora. Naravno, ne zaboravite da vežete pojas pre pokretanja vozila. Ako izlazite sa parkinga uverite se da se bezbedno isprakiravate, uključujete na saobraćajnicu. 

Prilikom vožnje jako je bitno da pored poštovanja saobraćajnih propisa (brzina za vozače početnike je manja za 10 odsto od propisane) budete maksimalno koncentrisani. Izbegavajte razgovor sa putnicima u vozilu, nikako ne telefonirajte, uostalom početnicima je baš iz ovog razloga zabranjeno da koriste i hends-fri uređaje za telefoniranje. Nikako se ne nadmećite sa nekim drugim vozačem. Propustite ga ako vozi iza vas, ablenduje, čak iako vi vozite propisanom brzinom. Niste vi ti koji su zaduženi da ga kazne.

Obavezno pre svake promene pravca pogledajte i “preko ramena” ne oslanjajte se samo na retrovizore.
Uočavajte saobraćaj oko vas, predviđajte postupke, na vreme se prestrojite, zakočite. Ako je rizično da skrenete bolje ja da produžite nego da naglo kočite i menjate pravac.

Pre nego što obilazite druga vozila dva puta sve proverite. Uvek imajte na umu da je vaša traka krajnja desna, naravno ukoliko nije “žuta” i da leva, “brža” traka, po pravilu, i u gradu a ne samo na putu, služi za preticanje.

Ne jedite i ne pijte za vreme vožnje. Ako ste pušač bolje je da stanete i napravite pauzu. Ne menjajte stanice na radiju, ne puštajte preglasno ton.

Ovo posebno važi za gradske gužve, jer se upravo u takvim situacijama dešavaju nepredviđene situacije koje dovode do velikih materijalnih šteta, teških telesnih povreda i izgubljenih života.

Isključite mobilni telefon, utišajte ili ugasite radio i ne konzumirajte hranu i piće tokom vožnje, jer upravo su ovo razlozi zbog kojih se najčešće dešavaju saobraćajne nezgode.

Iako je stvarno teško ponekad, suzdržati se, probajte da što manje koristite sirenu kao “protest” jer to izaziva kod nekih vozača uznemirenje, nepotrebnu reakciju, što može da bude opasno za sve učesnike u saobraćaju.

Setite se da i po zakonu sirenu možete da koristite u strogo definisanim slučajevima kao što je an primer ulazak u nepreglednu krivinu.

Prilikom parkiranja birajte mesto koje ima lak prilaz i još lakši izlaz. Uvek koristite i parkirnu “ručnu” kočnicu. Nije dovoljno da ubacite samo menjač u brzinu! Naravno, izuzetak je zima, veliki mrazevi jer onda može da dođe do zaglavljivanja mehanizma.

Najbolje bi bilo da prvih nekoliko meseci izbegavate da vozite po nepoznatim delovima grada, da idete na duža putovanja.Što čežće idite rutom koja vam je poznata. Istraživanja su pokazala da kada vozimo prvi put nekim putem, pogotovo kroz grad, fokus vozača se usmerava na navigaciju i pravac, slabije se prate saobraćajni znakovi, poštuju propisi.

I za kraj. Ako se osećate nesigurno, postajete nervozni kad vozite, imate bilo kakvu sumnju u vlastite sposobnosti, uočite da pravite iste greške, nije sramota, obratite se nekoj auto-školi, nađite nekog (preporučljivo je drugog) instruktora vožnje, doplatite par časova. Verujte isplatiće vam se.

(Foto: “Depozit”)

Izvor: Novosti

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)