Datum:

02.05.2017. 22:55

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Prvi Volvo hibridni autobus u Srbiji i na Balkanu koji prevozi putnike u Čačku sasvim je potvrdio deklarisane performanse. 

Izmerena prosečna potrošnja je manja za više od trećine u poređenju sa vozilima pokretanim klasičnim dizel-motorima. U sličnoj srazmeri je smanjena i emisija štetnih izduvnih gasova.

Početkom aprila u sistem gradskog prevoza u Čačku uključen je prvi od 10 Volvo gradskih autobusa s hibridnim pogonom. Angažovan je na najopterećenijoj liniji dužine 18 kilometara, na kojoj se dnevno preveze od tri do pet hiljada putnika. 

U prvih dvadesetak dana redovne eksploatacije Volvo 7705 LH Hybrid je pokazao sve prednosti hibridnog pogona u odnosu na klasična vozila pokretana dizel-motorima. Ostvarili su prosečnu potrošnju od 29 litara na 100 km, dok je potrošnja autobusa sličnih prevoznih performansi s konvencionalnim dizel-motorom oko 45 litara na 100 km. Istovremeno, za trećinu je i smanjena emisija štetnih izduvnih gasova.

Do kraja aprila i početkom maja i ostalih devet Volvo hibridnih autobusa biće uključeno u redovnu eksploataciju.

Pri prvom susretu s Volvo hibridom putnici su pomalo zbunjeni: dok prima putnike nema nikakve buke jer je dizel-motor sasvim isključen, a veoma je tiho i pri polasku, jer je do brzine od 20 km/h angažovan samo tih elektromotor. 

Kada brzina pređe 20 km/h uključuje se ekonomičan dizel-motor, koji istovremeno pokreće pogonske točkove ali i dopunjava litijum-jonske baterije (iz kojih se crpi struja za pokretanje elektromotora pri polasku autobusa iz mesta). Baterije se dopunjavaju i pri svakom kočenju, jer tada elektromotor dobija funkciju generatora.  

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)