1334951_d5700d2f748fe8d8d6b1e3c69bbb399e_l

Datum:

27.02.2011. 14:11

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 41899 pregleda

Devojke ga prosto obožavaju. Što se tiče dizajna, simpatičan je – mladalački i činjenica je da devojke baš ne prate i ne provode par sati čitajući blogove o polovnim automobilima i karakteristikama. U ovom skučaju osveženi modle sa kockastim farovima je van propisna izmena modela. Nema tu šta da se menja, i kod Mini Cooper-a i ko PT Cruzer-a i još par modela čijom bi se izmenom samo pokvario prvobitan izgled modela.

Volvo C30 2.0D

Cena: 26 000 EUR
Zapremina motora: 1997 cm3
Snaga motora: 97 kW/136 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: 1421 kg
Dužina: 4266 mm
Visina: 1447 mm
Širina: 1782 mm

Obrtni momenat: 320 Nm/2000
Menjač: Automatski – 6 brzina
Maksimalna brzina: 205 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 9.5 s
Gume i felne: 205/55R16

Potrošnja
U gradu: 7.6/100 km
Na otvorenom: 4.9/100 km
Kombinovano: 5.9/100 km

Oprema
ABS, ASR, EBD, vazdušni jastuci (8), svetla za maglu, stabilizator, centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto radio, auto računar, alu-felne.

 

Devojke ga prosto obožavaju

Lista opreme koja ima ovaj model i čitajći samo vam nagomilava pljuvačku u ustima. Krvavo narandžasta metalik boja podiže cenu za nekih dve hiljade eura , presvučena kožom. 5QDM je kod za ovu vrstu boje koja je opisana kao crvena borovnica. Uz ovu boju u ekstravagantne dodatke dolazi prednja spoljna maska koja je na prvi pogled crne boje, a ustvari tamno ljubičaste. Tako da C30 i posle proteklih par godina je veoma snažan. Jedini problem je to što dobijamo gomilu stvarčica, koja nas vremenom izluđuju.

Vrata gepeka su u celosti pokrivena staklom

Kada se savije vozačevo sedište posle se teže vraća na svoje mesto. Leva strana je funkcionalnija od desne. Volvo kao i ostale firme, polazi sa teorijom, da se sa desne strane manje ulazi no sa vozačeve strane. Aaaaaaaaaaaaa koja teorija. Kada bacite na zadnje sedište sportsku torbu sputite naslon od sedišta pojaviće se taj čuveni problem. Ne pronalazi svoje prvobitno mesto.

Dobro bi bilo zaleteti se udariti u drvo i preživeti, ali upravo je tu aktivna bezbednosna elektronika koja vas sprečava od sudara. Neverovatno. Bolje ne poveravajte! Glavni element ove elektronike je da nam sedište obavezno bude dobro namešteno i na svom mestu.

Znamo da ni Volvo ni BMW nisu takvi da moramo sedeti u njima satima čitajući uputstvo za upotrebu, da bi uključili poziciona svetla

Za nekoliko minuta je moguće podesiti naslon, ali je malo neprijatno što posle svakog pomeranja naslona treba tražiti odgovarajuću poziciju naslona da bi se uklopio u svoje ležište. U slučaju da suvožač izađe i ne vrati naslon na svoje mesto, vozač vodi pravu borbu sa vraćanjem naslona. Koliko se može na ovome štedeti? Sam pojas se nalazi na relativno tankoj metalnoj osnovi, koji se može naći i u kabriolet verzijama. Samo sedište je moguće pomeriti samo ako je naslon spušten ka nazad. Logično, ako je podignut, ovako je moguće samo uz pomoć obe ruke. Samo što se sa dve ruke gura auto, a ne pomera sedište.

Postoji osam verzija motora C30

Stičem utisak da nisu dovoljno definisali funkcionalnost sedišta i pojasa. Dizajneri su smatrali da je to ipak dobro rešenje. Kako? I za koga? Neka digne ruku onaj ko želi u autu od par miliona dinar da se zabavlja sa sedištem i pojasom. Vrata gepeka su u celosti pokrivena staklom. U jedno to je tradicija volvo dizajna, a u drugu ruku ja bih ipak pažljivije zatvarao ta staklena vrata. Pogotovo ako je neko vlasnik Citroena AX zbog čijih vrata je čupao kosu pri zatvaranju istih.
Prvo sam pažljivo i polako zatvorio vrata, seo u auto uključio ga i na centralnoj konzoli mi se pojavilo obaveštenje da zadnja vrata nisu zatvorena a i čuo sam ih kako lupaju pri paljenju. Izašao sam i ponovo zatvorio sa malo većom silom ali i dalje sa oprezom, vratio se ponovo pokrenuo auto, opet pokazuje da su vrata otvorena. Rekao sam sebi: pa dobro, ako to zahteva zatvaranje iz mišića! Izašao sam ponovo i ovj put zalupio vrata, sa uspehom! Bolje bi bilo da su postavili neku kvalitetniju bravu!

Unutrašnjost svakog Volvoa deluje da je dobra

Kako su zamislili ključeve za kola? C30 ispred kojeg stoji ružni šveđanin u mećavi, sa zadovoljstvom se smeška, ulazi u auto na pomisao: „kako je dobro što sam obukao dve bunde“ da sa njima ume da stisne dugme za startovanje motora. Iz nekog razloga, ne znam kog, sumnjam da je ovaj auto namenjen kopačima zlata. U test automobilima nije bilo ključa srećom, tako da ovaj ključ sadrži neku malu deformaciju na sebi koja komotno može da se zakači za nešto.
Verovatno je to urađeno zbog paranoičnih amerikanaca. Ako želimo da otvorimo vrata dva puta moramo povući bravu da bi smo izašli iz njih; veoma dobro treba razmisliti pre nego li kročimo u ovaj divlji svet!

Znamo da ni Volvo ni BMW nisu takvi da moramo sedeti u njima satima čitajući uputstvo za upotrebu, da bi uključili poziciona svetla. Volvo vlasnika ne zanimaju detalji, tu je ovlašteni servis za pomoć, pa čak ni klimu nije menjao jer je i fabrički već nameštena.

Bolje bi bilo da su postavili neku kvalitetniju bravu

Unutrašnjost svakog Volvoa deluje da je dobra. Za pet godina ćemo da vidimo na šta će ličiti unutrašnjost, kada sve bude oronulo. Konekcija vašeg mobilnog je savršena, idealno patentirano. Koristim Nokia telefon i mogu reći da se lepo uklapa u švedski auto. iPhone se prvi put činilo da se uspešno povezao ali do kraja nisam uspeo da ga povežem. Jedini problem sa enterijerom je to što je ključ jako ružan. Na svu sreću on nam neće trebati jer i bez njega možemo ući i startovati motor. Forma-materjal-boje su dobre, najsvetlija tačka je Hi-Fi uređaj, fantastičan audio sistem koji je nazvan High Performance, odjekuje kao bik. Lako je upravljati sa njim, sadrži i ulaz za USB, čita i narezane MP3 fajlove, obične CD-e, jednostavno je pravo uživanje slušati muziku. Na zadnjim sedištima do 185 cm se može dobro smestiti, bolje nego u Miniju. Mission impossible je infracrvena pokrivenost kada želte izaći, jer pri pomeranju sedišta i naslona se pomera i pojas napred, ni ispod njega nije moguće proći.

Izgleda da dizel, turbo i automatski menjač daje prednost više Chervroletu, nego Volvo-u, a dobar je kao Ford. Chervrolet Cruize je pri dinamičnoj gradskoj vožnji jedva dostigao 1.500 obrtaja, dok pri sličnim uslovima vožnje Volvo 2.0 D je dostizao 2.000 obrtaja u minuti. Ovo nije mnogo, ali manji obrtaji su uvek elegantniji. Dobro se kreće, možda čak i predobro. Ne sećam se baš 1.6 D verzije, mislim da i nju mogu kategorizovati u performansu pokretljivosti.

Vešanje se malo grubo ponaša

Postoji osam verzija motora C30 i to četiri 1.6D verziji, dve 1.6 i jedna 1.8 litarska benzin verzija motora i jedna jedina 2.0 verzija. Ova poslednja verzija motora je najređa u državi, na 90ki obrtaji su 1.750 a pri 130ki dostižu 2.500 obrtaja u minuti. Karoserija ne samo što je lepa već i ima dinamičnu liniju. Ovu dinamičnost karoserije sam osetio pri vožnji na autoputu kada je udario bočni vetar, automobili oko mene su se zanosili, dok se u Volvou to nije osetilo. C30 pri agresivnijoj vožnji nije bučan, pri 130km/h merili smo 68 decibela. Kod nas od ove kategorije testiranih auta bili su tiši samo BMW 530d i Mercedes E350 CDI.

Prosečna potrošnja u gradu i autoputu je bila 7.5l .

Vešanje se malo grubo ponaša, Ford Focusova šasija je dobra osnova, C30 je na tome dizajniran pa čak i u ovom odvratnom ljigavom i klizavom vremenu. Veoma dobro toleriše nagla cimanja volana u oštrim krivinama, dok mi pri tome nije jasno žašto pri svakodnevnoj vožnji koristi podatke za dodatne uticaje snage. Ovo je bribližno idealna sportska verzija, dok bi za svkodnevnu upotrebu bila dobra neka mekša varijanta. Bila bi nepravda da cena utiče na kupovinu C30 jer je ovo premija od auta, koja je baš tada dobra kada je skupa. Nejasno bi bilo kada bi je poredili sa KIA CEE’D-om, već ga je bolje porediti sa malim luksuznim autom kao što je Mini, Alfa Mito, BMW 1, Lancia Y ili Mercedes A clase. Sa Volvo-om iz 2006 godine i modelom C30 odpočinje dizajniranje sportskih modela i pored Minia, Mito, BMW 1 prepoznatljivo se probija kroz jaku konkurenciju. Lancia i Mercedes A clasa ispadaju iz ove konkurencije jer im nedostaje sportski duh. BMW je bolje voziti, ali ako neko kupuje auto zbog lepote, BMW je BMW, a C30 i posle četiri godine ostavlja posmatrače bez daha.

U Alfi sam naišao na mnogo više stvari koje me nerviraju nego u Volvo-u. Volvo sadrži više sportskog duha. Ostaje Mini koji je i dalje ne prevaziđen, ali u ovim malim luksuznim kategorijama je bolje ostati na drugom mestu.

Autor: Winkler Róbert

Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)