Datum:

31.08.2016. 16:21

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Volkswagen preispituje svoju strategiju snabdevanja i nabavke, da bi izbegao dodatne nesuglasice, poput onih koje su prouzrokovale usporavanje i stopiranje proizvodnje u šest od deset fabrika u Nemačkoj ovog meseca, dao je izjavu šef kompanije, Matijas Miler.

Snabdevači Volkswagena, CarTrim i ES Automobilguss, oba filijale bosanskog Prevent Groupa, izazvali su prekide u isporukama tapacirunga za sedište i livenih komponenti od gvožđa za menjače.

„Mi ćemo naravno dovesti u pitanje snabdevanje iz više izvora ili jednog izvora, preispitaćemo naše ugovore sa snabdevačima i pokušaćemo da optimizujemo odnose sa njima“, rekao je Miler. „Može se nadugačko i naširoko diskutovati ko je kriv što je ova situacija otišla u pogrešnom smeru, ali ja neću više o tome pričati.“ Naravno, on je na umu imao nesuglasice sa Prevent Groupom.

Slična eskalacija sukoba sa drugim snabdevačima je manje verovatna jer su VW-ovi partneri mahom članovi VDA, Nemačke asocijacije subjekata unutar automobilske industrije, koji prate dogovoreni kodeks ponašanja kada je u pitanju rešavanje nesuglasica. Prevent Group nije član VDA, naglasio je Miler.

VW se prošle sedmice složio da Prevent Groupu da 13 miliona evra u vidu kompenzacije, te na taj način prekine šestodnevnu obustavu proizvodnje Golfa i Passata u Nemačkoj. Prevent Group je zahtevao 58 miliona evra da bi pokrio troškove modifikacije proizvodnih pogona za narudžbinu vrednu 500 miliona evra, koju je VW otkazao.

Miler je rekao da će biti potrebne dve do tri godine da njegov plan prestrojavanja VW grupe donese plodove, jer se suočava sa internom opozijom, koja je protiv zaokreta ka novim tehnologijama.

„Neki smatraju da će ovo na kraju da prođe, da će Miler biti ovde pet godina, a onda će doći novi šef, da će proći kriza u vezi sa emisijom izduvnih gasova, pa ćemo svakako stajati bolje“, izjavio je Miler pred novinarima. „To nije tačno. Nevezano za krizu u vezi sa dizel skandalom, ova kompanija mora da se reformiše i prestroji za budućnost.“

Upravni odbor VW-a radi na oko 60 projekata koji bi trebalo da unaprede kompaniju, uključujući i kulturološki zaokret, koji bi pomogao boljoj kooperaciji 12 marki i brojnih divizija unutar konglomerata.

Dizel skandal je zapravo ubrzao Volkswagenovu reorganizaciju koja je svakako bila pripremana, a reč je o zauzimanju smera ka elektrifikaciji i automatizovanoj vožnji. VW je investirao čak 300 miliona dolara u „Gett“ aplikaciju, a ujedno uspotavlja biznis model koji se fokusira na novu ponudu, koja izlazi iz tradicionalnih okvira proizvodnje i prodaje automobila.

Ono što je ključno u Milerovoj strategiji do 2025. je kresanje troškova da bi se podigao profit Volkswagena kao marke, inače najveće divizije u grupi, uz ponovno uspostavljanje operacija u SAD. VW planira da lansira više od 30 električnih modela do 2025., kako se budu smanjivali troškovi proizvodnje, a procenjuje se prodaja od 3 miliona vozila pogonjenih baterijama godišnje.

Održavanje finansijskog potencijala je vrlo bitno za VW-ove investicije u nove tehnologije i suočavanje sa troškovima prouzrokovanim dizel skandalom. VW je sa strane ostavio 17,8 milijardi evra za sada, za potrebe regulisanja problema u vezi sa spornim 2.0 i 3.0 TDI modelima.

„Čitav svet nas je uhvatio za gušu“, rekao je Miler. „Nadamo se da ćemo imati srećan kraj. Ipak, to neće biti dobar kraj, jer je superskup.“

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)