Datum:

30.04.2012. 16:18

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 10683 pregleda

Kratkotrajni „brak“ Fijata i Opela dao je neke od trenutno najpopularnijih polovnjaka na našem tržištu. „Grande punto“ svakako spada među njih jer ga u poslednje vreme njegova sve niža cena čini veoma zanimljivom kupovinom.

Jedan od prvih malih gradskih automobila koji je prešao magičnu granicu od četiri metra dužine bio je upravo Fijatov „grande punto“. Tada novi model, predstavljen 2005. godine sa dužinom od četiri metra prevazišao je i mnoge starije modele iz klase više. Impresivan dizajn i brojni tehnički noviteti, predstavljeni sa ovim modelom, impresionirali su mnoge kupce, pa je „grande punto“ postao pravi hit u Evropi, ali i kod nas. Više nego solidna prodaja uticala je i na ponudu polovnih modela, pa se danas na evropskom tržištu može pronaći njih dosta. Tradicionalno, kada su u pitanju polovni „fijati“ novijih godišta, većina modela je bogato opremljena, a neznatnu prednost imaju dizel-agregati. Istina, dizelaši u ponudi polovnih „grande punta“ nisu onako dominantni kao kod ostalih većih „fijata“, poput modela „bravo“ i „kroma“, ali ih svakako ima više nego kod konkurentskih modela.

Zanimljivo je da je ovaj model, kao i „kroma“ nastao dok je aktuelna bila saradnja između Fijata i Opela, pa je mehanička osnova na kojoj je izrađen „grande punto“ identična onoj na aktuelnoj „opel korsi“. Slično je i sa motorima, pa tako oba modela koriste identične „multidžet“ 1.3 dizel-agregate sa 75 i 90 konjskih snaga, a čak su im i pojedine mane identične.

Kada smo već kod mana, kod „grande punta“ najveće razočaranje vlasnika svakako predstavlja ponuda prostora. Naime, unutrašnjost je deo na kome naziv „grande“ pomalo gubi smisao. Istina, prostora unutra ima više nego dovoljno za vozača i suvozača, prednja sedišta su udobna i velika, ali zato putnici pozadi nemaju previše mesta. Ista stvar je i sa prtljažnikom koji je gotovo identičan kao kod nas omiljenog „punta“ druge generacije. Osim tog problema, vlasnici „grande punta“ nemaju previše razloga da budu nezadovoljni. Unutrašnjost i dan danas izgleda sveže i atraktivno, kvalitet materijala je sasvim solidan za ovu klasu, a jedina mesta na kojima se primećuju tragovi upotrebe su obruč upravljača i komande fabričkog audio-sistema. Štaviše, trošenje obloge volana može biti toliko izraženo da prodavci na mnogim modelima uvezenim iz inostranstva često imaju običaj da je pre prodaje zamene. Od ostalih detalja, manja smetnja vlasnicima može biti i to što se poklopac prtljažnika može otvoriti samo tasterom iz kabine ili pomoću ključa.

Ipak, kod polovnjaka su ove kozmetičke mane manje bitne, a više značaja imaju one suštinske – problemi sa mehanikom, elektronikom i motorom koje vlasnika mogu koštati živaca i novaca. Zato smo testirani „grande punto“ proverili u servisu Goran u Zemunu koji je, inače, tokom garantnog roka koji Prvi trag daje za sve polovnjake kupljene kod njih, zadužen da otkloni sve eventualne nedostatke.

Jedan od najvećih ali i najskupljih problema koji su mučili „grande punto“ bio je onaj sa letvom volana, tačnije njenim kardanom (zglobom). Pucanje kardana bila je gotovo masovna pa je Fijat reagovao opozivom ove serije „grande punta“. Vlasnici su pozvani da posete zvanični servis gde je ovaj problem rešen o trošku Fijata. Manifestovao se samo kod prvih serija „grande punta“ prepoznatljivim po plavom Fijat amblemu.

Zato, pre kupovine obavezno treba proveriti stanje letve volana, odnosno njenog kardana. Još jedan problem bio je vezan za ovaj deo. Naime, dešavalo se da nastrada senzor na servo-upravljaču nakon čega servo-asistencija značajno slabi i vozilo je daleko teže voziti. Ovaj problem se može rešiti jedino zamenom pomenutog senzora. Kada je u pitanju elektronika, ona sama po sebi nije nepouzdana. Međutim, dešava se da voda prodre u kutiju sa elektroinstalacijom (koja se nalazi u motorskom delu) i izazove kratak spoj pa nakon toga elektronika počne da pravi probleme, prijavljuje nepostojeće kvarove i slično. Problem može biti i instalacija senzora prednjih vazdušnih jastuka koja se nalazi u prednjem delu motorskog prostora. Kontakti su kod nje nešto slabije izvedeni, pa ukoliko nastradaju sistem će prijavljivati grešku u vazdušnim jastucima. Što se tiče motora, testirani 1.9 JTD se pokazao kao veoma pouzdan agregat. Tačke na koje treba obratiti posebnu pažnju su, kao i kod svih savremenih dizel motora, redom: EGR ventil, protokomer, turbina i, kod domaćih vozača već ozloglašeni, plivajući zamajac. Za prve tri tačke problem se može rešiti čišćenjem i reparacijom, dok plivajući zamajac uglavnom zahteva zamenu. Na kraju, tu je i ogibljenje. Ono je prilično izdržljivo, a jedino se dešava da stradaju poprečni stabilizatori. Kugle i takozvane viljuške su prilično izdržljive, ali to ne znači da ih ne treba proveriti pre kupovine polovnog „grande punta“.

Kao i „kroma“ i „grande punto“ predstavlja veliki napredak torinskog proizvođača na polju kvaliteta i pouzdanosti. Ipak, kao i kod svih polovnjaka pre kupovine treba obratiti pažnju na neke detalje čija popravka kasnije može skupo koštati. Ovde je akcenat pre svega na letvi volana.

Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)