
Datum:
29.12.2012. 23:41
Autor:
totalcar.rs
Oznake:
Statistika:


Pre sto godina, automobili su bili poprilično zastrašujuće mašine koje, pored dobre zabave, nisu mogle ni u kom slučaju da vam garantuju bezbednost. Tokom proteklog veka sve više pažnje se posvećuje unapređenju sigurnosnih sistema u kolima, a kada danas sednete u svoj auto, niste ni svesni koliko njegovih komponenti je naknadno smišljeno u cilju vaše bezbednosti.
1911. Retrovizor: Indi vozač Rej Harun jednom prilikom je video kako devojka pomaže svom momku vozaču uz pomoć parčeta ogledala. Harun je odlučio da u svoj auto zakači ogledalo i na taj način je ušao u istoriju. Ubrzo je retrovizor postao deo standardne opreme u svakom automobilu.
1919. Šoferšajbna: Kompanija Ford je prva uvela šoferšajbnu. Međutim, zbog vrste stakla koja je korišćena, lako se lomila i izazivala povrede vozača. Ford je ubrzo uveo čvršće staklo, a do 1930 godine je to staklo postalo standardno u svim Fordovim kolima.
1949. Disk kočnice i brisači: Krajsler “Kraun Imperijal” je prvi automobil sa standardnim disk kočnicama. U isto vreme su se po prvi put pojavili i električni brisači.
1958. Sigurnosni pojas: Volvo je uveo sigurnosni pojas, koji je uskoro proglašen za najbitniji deo sigurnosne opreme ikada uveden.
1960. Impregnirana kontrolna tabla: U pokušaju da smanje povrede usled frontalnih sudara, Volvo uvodi impregniranu kontrolnu tablu.
1966. ABS: Luksuzni automobil Jansen “FF”, prvi je imao ABS.
1968. Naslon za glavu: Kao zaštitu od povrede glave i vrata, Volvo uvodi naslone za glavu na prednjim sedištima.
1978. Elektronski ABS: Mercedez-Benz “S-klasa” je prvi serijski automobil sa elektronskim ABS sistemom.
1981. Vazdušni jastuk za vozača: Nakon 15 godina istraživanja, Mercedes-Benz izbacuje auto sa vazdušnim jastukom za vozača. Vazdušni jastuk je postao jedna od glavnim karakteristika modernog automobila.
1986. Treće stop svetlo: Opet Volvo! Kako bi bilo lakše primetiti kočenje automobila ispred sebe, Volvo uvodi treće svetlo koje signalizira kočenje.
1994. Kreš-testovi: “European consumer organisation” počinje da obavlja kreš testove. Posle su ovi metodi usvojeni od Euro “NCAP”.
1996. Osnovan Euro NCAP: “The Euro New Car Assessment Programme” je osnovan sa ciljem procenjivanja sigurnosti evropskih automobila.
2001. Prvi test od pet zvezdica: “Euro NCAP” je dodelio prvi put pet zvezdica za sigurnost Renou “Laguni II”.
2002. Sigurnije haube: Haube koje ublažuju povrede pešaka su prvi put uvedene.
2004. Sistem za parkiranje: Tojota je u “Leksus” i “Prijus” instalirala kamere za pomoć pri parkiranju. Primarno su postojale samo u Japanu, ali ubrzo postaju uobičajena oprema širom sveta.
2009. Sistem protiv sudara: Luksuzni automobili su opremljeni sa sistemom koji pomaže vozaču da izbegne sudar. Ovi sistemi podrazumevaju upozorenje od frontalnog sudara, autonomno kočenje, upozorenje i sprečavanje napuštanja trake, detekcija slepih tačaka.
2010. Sigurnosni pojasi na naduvavanje: Ford je uveo pojas na naduvavanje koji širi silinu udara na pet puta veću površinu čime se povećava sigurnost u odnosu na standardni pojas.
Izvor: Moj auto
Preporuči ovu stranicu prijateljima: