Datum:

29.12.2012. 23:41

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4900 pregleda

Pre sto godina, automobili su bili poprilično zastrašujuće mašine koje, pored dobre zabave, nisu mogle ni u kom slučaju da vam garantuju bezbednost. Tokom proteklog veka sve više pažnje se posvećuje unapređenju sigurnosnih sistema u kolima, a kada danas sednete u svoj auto, niste ni svesni koliko njegovih komponenti je naknadno smišljeno u cilju vaše bezbednosti.

1911. Retrovizor: Indi vozač Rej Harun jednom prilikom je video kako devojka pomaže svom momku vozaču uz pomoć parčeta ogledala. Harun je odlučio da u svoj auto zakači ogledalo i na taj način je ušao u istoriju. Ubrzo je retrovizor postao deo standardne opreme u svakom automobilu.

1919. Šoferšajbna: Kompanija Ford je prva uvela šoferšajbnu. Međutim, zbog vrste stakla koja je korišćena, lako se lomila i izazivala povrede vozača. Ford je ubrzo uveo čvršće staklo, a do 1930 godine je to staklo postalo standardno u svim Fordovim kolima.

1949. Disk kočnice i brisači: Krajsler “Kraun Imperijal” je prvi automobil sa standardnim disk kočnicama. U isto vreme su se po prvi put pojavili i električni brisači.

1958. Sigurnosni pojas: Volvo je uveo sigurnosni pojas, koji je uskoro proglašen za najbitniji deo sigurnosne opreme ikada uveden.

1960. Impregnirana kontrolna tabla: U pokušaju da smanje povrede usled frontalnih sudara, Volvo uvodi impregniranu kontrolnu tablu.

1966. ABS: Luksuzni automobil Jansen “FF”, prvi je imao ABS. 

1968. Naslon za glavu: Kao zaštitu od povrede glave i vrata, Volvo uvodi naslone za glavu na prednjim sedištima.

1978. Elektronski ABS: Mercedez-Benz “S-klasa” je prvi serijski automobil sa elektronskim ABS sistemom. 

1981. Vazdušni jastuk za vozača: Nakon 15 godina istraživanja, Mercedes-Benz izbacuje auto sa vazdušnim jastukom za vozača. Vazdušni jastuk je postao jedna od glavnim karakteristika modernog automobila.

1986. Treće stop svetlo: Opet Volvo! Kako bi bilo lakše primetiti kočenje automobila ispred sebe, Volvo uvodi treće svetlo koje signalizira kočenje.

1994. Kreš-testovi: “European consumer organisation” počinje da obavlja kreš testove. Posle su ovi metodi usvojeni od Euro “NCAP”.

1996. Osnovan Euro NCAP: “The Euro New Car Assessment Programme” je osnovan sa ciljem procenjivanja sigurnosti evropskih automobila.

2001. Prvi test od pet zvezdica: “Euro NCAP” je dodelio prvi put pet zvezdica za sigurnost Renou “Laguni II”.

2002. Sigurnije haube: Haube koje ublažuju povrede pešaka su prvi put uvedene.

2004. Sistem za parkiranje: Tojota je u “Leksus” i “Prijus” instalirala kamere za pomoć pri parkiranju. Primarno su postojale samo u Japanu, ali ubrzo postaju uobičajena oprema širom sveta.

2009. Sistem protiv sudara: Luksuzni automobili su opremljeni sa sistemom koji pomaže vozaču da izbegne sudar. Ovi sistemi podrazumevaju upozorenje od frontalnog sudara, autonomno kočenje, upozorenje i sprečavanje napuštanja trake, detekcija slepih tačaka.

2010. Sigurnosni pojasi na naduvavanje: Ford je uveo pojas na naduvavanje koji širi silinu udara na pet puta veću površinu čime se povećava sigurnost u odnosu na standardni pojas.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)