Datum:

07.04.2015. 22:20

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3441 pregleda

Na najprometnijoj magistrali u Srbiji zabeležen prolaz više od 15.000 vozila dnevno. Po obimu prednjači zona Beograda, Preljine – Čačak i Lazarevac – Ćelije.

Između 14.000 i 15.000 vozila dnevno opravdava ulaganja u izgradnju punog profila auto-puta. Te procene, koliko će vozila biti na budućoj saobraćajnici, deo su studija izvodljivosti. Prema oceni stručnjaka, postoji opravdanost izgradnje auto-puta od Beograda ka južnom Jadranu. Ali, dve kineske kompanije, koje su još u igri za koncesiju Surčin – Požega, insistiraju da država garantuje minimalan broj vozila. I kada se pogledaju podaci sa Ibarske magistrale, koja će biti alternativni pravac kada se izgradi auto-put, ne čudi što Kinezi traže garancije.

Na Ibarskoj, osim u zoni Beograda uključujući i Lazarevac do Ćelija, malo je deonica gde dnevno prokrstari više od 10.000 vozila. Kada se prave procene za auto-put treba imati u vidu i to da se na Ibarskoj magistrali ne naplaćuje putarina, dok će na budućih šest traka to, naravno, biti obaveza vozača.

Po obimu saobraćaja prednjači deo od petlje “Orlovača” do Rušnja gde je dnevno bilo 24.177 vozila, od kojih 1.030 šlepera, odnosno teretnih vozila sa prikolicom. Poređenja radi, 2013. na istoj deonici bilo je 23.891 vozilo, od kojih 1.029 šlepera. I kada se uporede podaci iz poslednje četiri godine nema velikih odstupanja, tako da ne može da se kaže da obim prevoza drastično opada ili da raste.

Dalje, sve do Ćelija, što je ukupno oko 40 kilometara, raspon broja vozila po deonicama kreće se od 12.954 do 18.092. Od Ćelija do Gornjeg Milanovca na ukupno deset deonica gde se rade merenja saobraćaja ima između 6.011 do 9.690 vozila dnevno. Od Milanovca do Preljine u dužini od 15,2 kilometra broj vozila raste na 12.549, a dalje do Čačka na 15.306 dnevno. Od Čačka smanjuje se obim saobraćaja do Beljine na 13.205 pa dalje do Markovca na 10.503, do Kratovske Stene na 7.925 vozila. Na delu od Kratovske Stene do Požege prosečan broj vozila u 2014. iznosio je 8.430 dnevno.

Za nastavak izgradnje auto-puta ka Crnoj Gori država razmišlja o nekoliko varijanti – od koncesije Surčin – Požega pa do toga da se za početak izgradi samo deo od Surčina do Obrenovca, uz naravno deonice od 103 kilometra, od Obrenovca do Preljine, gde se trenutno izvode radovi iz kineskog i azerbejdžanskog kredita. U tom slučaju bi deo od Preljine do Požege sačekao bolja vremena. U potrazi za najboljim rešenjem Ministarstvo saobraćaja sarađuje sa ekspertskim timovima “deliveri junit” premijera, i drugim resorima Vlade Srbije. Rešenja će biti proverena sa potencijalnim izvođačima.

Koliko prolazi šlepera

Lane je dnevno na postojećem putnom pravcu ka Jadranu bilo od 631 (na deonici od Kratovske stene do Požege) do 1.064 šlepera (deonica Stepojevac – Lazarevac). U 2013. godini taj broj po deonicama kretao se od 588 do 1.022 teretna kamiona sa prikolicom. U 2012. bilo ih je od 578 do 1.047, a u 2011. od 580 do 1.380 šlepera dnevno.

Autor: T. Spalević, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)