Datum:

16.12.2018. 21:03

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Da bi nastavili sa prevozom putnika, vozači kombija moraće da, prema Izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, ispune nekoliko zahteva, od kojih jedan kažu, i pored najbolje volje – ne mogu!

– Jedan od uslova za obavljanje ove delatnosti je da vozači koji se bave ovim poslom imaju položenu D1 kategoriju – javio se “Novostima” beogradski advokat Branislav Rašić, koga su udruženja kombi prevoznika angažovala da im pomogne u nalaženju rešenja. – Suočavamo se sa dva velika problema. Prvi je prekratak rok od 90 dana od dana usvajanja Izmena i dopuna, a drugi je postojanje samo jedne auto-škole u Srbiji (u Bečeju) u kojoj je organizovano polaganje za ovu kategoriju!

Nemoguće je, kaže on, da 600-700 vozača za tako kratko vreme ispuni ovaj uslov.

– Poslali smo dopis Ministarstvu saobraćaja i čekamo odgovor, tumačenje – kaže Rašić – Posle toga ćemo videti šta ćemo dalje preduzeti.

TEŠKO I SKUPO DO KATEGORIJE

U Privrednoj komori auto-škola srbije “Novostima” je potvrđeno da postoji samo jedna auto-škola u celoj zemlji koja vrši obuku kandidata za D1 kategoriju. – Naša članica iz Bečeja vrši obuku kandidata, ali treba znati da bi vozač imao pravo da polaže za D kategoriju mora pre toga da položi za C kategoriju. Isti slučaj i za D1, pre toga mora da položi za C1 ili C kategoriju – objašnjavaju u ovoj asocijaciji. Za polaganje za D1 kategoriju potrebno je oko 38.000 dinara.

Vozači kombija su, tvrde, zatečeni ne samo uvođenjem tahografa, o čemu su “Novosti” nedavno pisale, već i drugih uslova koja mora da ispune do 8. februara.

– Da bi se obavljao takozvani limo-servis po starom zakonu, vozač je morao da ima B kategoriju – objašnjava Branislav Petrešević, potpredsednik “Udruženja kombi prevoz putnika” – sada se traži D1. Zvali smo Privrednu komoru auto-škola Srbije i tamo nam je rečeno da se obuka za D1 kategoriju obavlja u jednoj jednoj auto-školi, i to u Bečeju. I kada bi sada svi vozači upisali obuku, jasno je da za 90 dana ne bi stigli da polože.

On kaže i da su druge odredbe koje se odnose na uslove za prevoz putnika na ovaj način, takozvanim limo-servisom, veoma diskutabilne.

– Možete da obavljate ovaj posao ako vam je vozilo duže od sedam metara. Ili da je vrednije od 25.000 evra. Ako ne ispunjavate te uslove, onda je potrebno, za vozila “7+1” ili “8+1” da imate D1 kategoriju. Zaboravili su brojna vozila koja imaju šest plus jedno sedište – kaže Petrešević. – Još je nelogičnija odredba da vozilo ne sme da bude starije od pet godina!

Mi nismo protiv uređenja ove oblasti jer smatramo da nije svejedno kako će, oko 600 do 700 ljudi obavljati ovaj posao i da tu mora da postoje određeni kriterijumi, kažu u Udruženju kombi prevoz putnika, ali tražimo i da se sagleda realnost i činjenično stanje.

Foto: P. Milošević

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)