Datum:

13.07.2011. 10:08

Autor:

Ina

Oznake:

, , , , , ,

Statistika:

0 komentara 14378 pregleda

Tema – da li SUV vozila zadovoljavaju „of roud“ i gradske potrebe vozača. Poređenje tri vrlo popularna modela – „folksvagen tiguan“, „tojota rav 4“, „pežo 4007“ i novi „audi Q3“.

Sportska terenska vozila su poslednjih godina postala pravi hit, kako u svetu, tako i kod nas. Atraktivnog izgleda, nigde ne prolaze nezapaženo. Ipak, da li su ona samo stvar prestiža ili zaista potreba? Kako bismo to utvrdili na našoj proveri su se našla tri SUV-a, često viđena u Srbiji – „folksvagen tiguan“, „tojota rav 4“, „pežo 4007“ i jedan novi model na našem tržištu, „audi Q3“.

Proizvođači ovu klasu automobila promovišu kao podjednako dobru opciju na gradskim ulicama i na „of roud“ terenima. Pitanje je da li oni zaista mogu da zadovolje oba zahteva?

Of roud“

Kako se ovi automobili ponašaju kada siđu sa asfaltiranih puteva je naravno stavka koja ih stavlja u klasu terenaca. Francuski SUV ima velike aluminijumske naplatke i gume koje mogu da pruže visok nivo komfora na putu. One dobro prijanjaju na „of roud“ podlogama, što omogućava raznovrsnu i opuštenu upotrebu vozila. Takođe, model „4007“ ima zadovoljavajuću tvrdoću opruga i amortizere, podešene za ovo vozilo. „Tiguan“ se sa druge strane može pohvaliti sa dosta naprednih tehničkih rešenja. Pritiskom nadugme aktiviraju se „of roud“ programi i različiti pomoćni sistemi, kao što je, na primer,podrška za vožnju nizbrdo.

Tu je i osetljiviji ABS sistem, koji garantuje efikasno kočenje na rastresitoj podlozi. On poseduje i stalni pogon na sva četiri točka, a sistem u delićima sekunde prepoznaje odstupanja i na odgovarajući način ih uravnotežuje. Slični „gedžeti“ su korišćeni i u konstrukciji modela „Q3“. On poseduje efikasne pogone i napredne sisteme za asistenciju. Standardna verzija iz fabrike izlazi sa 16-inčnim aluminijumskim naplacima, što bi uz poznati „kvatro pogon“ u teoriji moglo da obezbedi prihvatljive performanse van asfalta. Ipak, teško da ova verzija po „of roud“ performansama može da se meri sa „pravim“ terencima. Na kraju tu je i japanski automobil koji se na testovima pokazao kao vrlo lak za upravljanje i pored mase veće od 1,6 tona. I pored toga teško ga je svrstati u klasu preciznih vozačkih mašina, ali s obzirom na to da se radi o SUV modelu namenjenom prosečnom kupcu njegove karakteristike su zadovoljavajuće.

Potrošnja

Radna zapremina agregata svih modela, osim „tiguana“ 1.4, veća je od 2.000 kubika. Bez obzira na to da li je u pitanju „dizelaš“ ili „benzinac“, kombinovana potrošnja se kreće od šest do devet litara na pređenih 100 kilometara. „Tojota“ za svoj SUV model nudi nekoliko tipova motora, ali se oni svi odlikuju popriličnom štedljivošću, s obzirom na to da je u pitanju automobil većih gabarita. Tako, na primer, dizel motor od 2.200 kubika u gradu troši svega 7,2 litra, dok najviše goriva „guta“ benzinski agregat 2.0-9,6 litara.

U slučaju da se odlučite za „Folksvagenove“ modele sportskih terenaca biće vam potrebno više novca za benzin. Njihov najštedljiviji model u urbanoj vožnji troši ozbiljnih 9,4 litra, a model sa poprilično malom kubikažom od 1.400 ccm raspolaže sa čak 150 „konja“, zbog čega mu na svakih 100 kilometara kroz grad treba oko 10 i po litara benzina. „Audi“ takođe ima „pristojnu“ prosečnu potrošnju od šest do sedam litara u zavisnosti od motora, ali se posebno izdvaja, model sa novim „s tronik“ menjačem koji donosi dvostruku uštedu. Tako u zavisnosti od moda („drajv“ ili „sport“) on „vuče“ od 6,1 do 7,7 litara. Modeli „4007“ dolaze u dve varijante. Benzinski agregat od 2.400 kubika troši više od 12 litara u gradu, a dizel 2.2 više od devet, zbog čega on spada u ozbiljnije trošadžije.

Ipak, kada se podvuče crta, ova četiri SUV-a, ako se u obzir uzme potrošnja goriva, mogu biti i gradska opcija koja neće biti preveliko opterećenje za vaš džep.

Dimenzije

Prostranost bi trebalo da bude jedan od glavnih aduta svih SUV vozila. „Audi Q3“ je dugačak 4.390 mm, 1.830 mm široki zajedno sa krovnim nosačima visok 1.600 mm. Kada to uporedimo sa na primer „opel insignijom“, čije su mere 4.830 h 1.856 h 1.498 mm, jasno je da proporcije „Q3“ nisu zadivljujuće. Zapremina prtljažnika je 460 litara, a preklapanjem podeljenog naslona zadnje klupe povećava se na 1.365 litara. „Tiguan“ je sličnih proporcija kao i njegov „zemljak“. Dužine je 4.427 mm, širine 1.809 mm i visine 1.686 milimetara, a raspolaže i prtljažnikom zapremine 470 litara, odnosno 1.510 kada je spuštena zadnja klupa.

Dimenzije „rav 4“ zavise od toga da li ima proširenje za blatobrane, krovni spojler i zadnji točak. Sa svim dodacima njegove proporcije su 4.415 h 1.855 h 1.720 mm, dok je prtljažnik standardno 410 litara. „Francuz“ je nešto duži od ostalih SUV vozila i iznosi 4.637 milimetara. Znatno je širi čak i od pomenute „opel insignije“ i obuhvata dva metra i sedam centimetara, a visina je u rangu ostalih modela – 1.713 mm. Zbog većih proporcija, naravno i njegova zapremina je nešto veća i iznosi 441, odnosno 1.686 litara kada se spusti zadnja klupa.

Predstavljanje

Novi „Audijev“ model „Q3“ pre dve nedelje pretpremijerno je predstavljen u auto-centru „Porše Beograd Ada“. „Trojka“ je ekskluzivno bila izložena u „Audijevom“ salonu, gde su se probrani posetioci upoznali sa svim prednostima ovog luksuznog četvorotočkaša. Uskoro će biti formirane i cene, pa će se naći i na našem tržištu.

„Miks“ na točkovima

Termin SUV je skraćenica od „Sport Utility Vehicle“, odnosno sportsko uslužno vozilo. Ovaj termin se uporedo koristi sa izrazom „terenac“, koji je kod nas i dalje u široj upotrebi. Po definiciji to je vozilo koje objedinjuje vučni i tovarni kapacitet pik-apa ili karavana, a da pritom poseduje sav komfor putničkog automobila uz mogućnost „of roud“ vožnje.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)