Datum:

24.04.2014. 22:26

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3505 pregleda

Svaki treći prodavac novih automobila u Srbiji sprema katanac! Bez posla će tako ostati nekoliko hiljada ljudi jer od sve „mršavije“ prodaje vozila u Srbiji ne može ni da se preživi.

– Prodaja je pala na najniže grane – potvrđuje dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila. – Već nekoliko godina radi se, praktično bez marže, sa idejom da se preživi do boljih vremena, ali ni ova godina neće doneti nikakav boljitak.

Petrović kaže da je prodaja prošle ali i prvih meseci ove godine na nivou devedesetih.

Podatak da je 2008. prodato 56.000 novih automobila u Srbiji, a lane tek nešto više od 20.000 sve govori.

– I taj podatak je netačan – tvrdi Dragan Nenadović, direktor „Opela“ u Srbiji. – Mnoge kolege, iz meni nerazumljivih razloga, „naduvavaju“ rezultate prodaje. Tako da je realna cifra prodatih novih vozila oko 16.000.

Iako je „Opel“ u prvom tromesečju u Srbiji ispunio plan prodaje, situacija nije ni malo ružičasta.

– Imamo izuzetno atraktivnu, novu gamu modela od „adama“ do „insignije“ po više nego povoljnim cenama, pa su opet četiri dilera iz naše porodice, a radi se o starim iskusnim prodavcima, zatvorila svoje salone. Još trojicu „držimo na aparatima“ – plastično opisuje situaciju u branši Nenadović.

Razlog je – nikada slabija kupovna moć stanovništva…

Kada neko, poput Miše Nikolića, generalnog direktora i većinskog vlasnika AK „Voždovac“, odluči da zatvori sve salone (bio diler i ovlašćeni serviser više velikih svetskih brendova) i da svih 14.000 kvadrata pod jednim krovom, usred Beograda, iznajmi, jasno je da je dogorelo do nokata.

– Ovim poslom sam se bavio tačno 39 godina. Ali, više se nije moglo. Da biste dobili zastupništvo, morate da ispunite veoma stroge kriterijume, pri čemu vi morate da poslujete svetski, ali su vam marže niže nego nekada u Srbiji – objašnjava Nikolić.

Za „juga“ je provizija dilera bila 7,0 odsto, a sada za svetske brendove, kako tvrdi Nikolić, samo 2-3 odsto. Uz smanjenu prodaju nedovoljno i da se plate računi za grejanje, struju vodu.

Kada iznajmite prostor trgovinskom lancu, koji na odličnoj lokaciji otvori samouslugu, zaradite 10 puta više.

Naravno, najveći ceh plate radnici, koji bez obzira na to što su (o trošku dilera) morali da prođu brojne obuke kod principala brenda, ostaju na ulici.

– Tražili su nam i da kupujemo određenu vrstu nameštaja za salon. Samo jedan ceh je bio 40.000 evra. Pa ko to da zaradi – pita se Nikolić.

I vlasnik nekadašnjeg AC „Balkan“ iz Zemuna Dragan Simić kaže da je prodaja automobila, bar u Srbiji, više nego jalov posao.

– Bio sam prodavac i ovlašćeni serviser jednog poznatog svetskog brenda u usponu. Ispunjavao sam sve zahteve od boje na zidovima, do veličine reklame, slanja mehaničara i ostalog osoblja na obuku. Na kraju je sve izgledalo toliko uzaludno, nesvrsishodno, jer ste imali sve sem kupaca, da je jedino rešenje bilo staviti katanac na bravu.

Staro za novo

Kao jedan od mogućih podstreka koji bi država mogla da učini u vezi sa prodajom automobila predložen je sistem „staro za novo“.

– Mi smo predložili više mera koje bi pomogle oporavku tržišta. Jedna od njih je „staro za novo“, ali tako da država oporezuje samo razliku između cena starog i novog vozila – kaže dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika bnovh vozila.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)