Datum:

24.11.2013. 11:32

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3443 pregleda

Pet godina od početka oporavka sa ivice bankrota, tri proizvođača automobila iz Detroita i dalje najviše računaju na prodaju pik-ap kamioneta i terenaca na severnoameričkom tržištu. Ovaj automobilski segment i dalje je najprofitabilniji faktor na globalnom nivou, uprkos naporima da se kupci preusmere na manja, “zelenija”, vozila u okviru šireg programa za oživljavanje Detroita kao automobilskog centra.

Promovisanje zelene tehnologije, pre svega hibrida i električnih vozila, jedna je od ključnih stavki politike predsednika SAD Baraka Obame, nakon što je 2009. godine 80 milijardi dolara iz državnih kofera otišlo na spasavanje General Motorsa (GM) i Chryslera, prenosi Rojters.

Međutim, isti ti poreski obveznici koji su finansirali spasavanje automobilskih kompanija, preferiraju pik-ap modele među kojima je najprodavaniji Ford F-150, u odnosu na ekonomičnija vozila kao što je recimo Chevrolet Volt.

Pik-ap kamioneti i terenci i dalje su stub profitabilnosti u Detroitu i donose više od dve trećine globalne zarade američkih proizvođača, iako čine svega 16 odsto proizvodnje automobila u Severnoj Americi, pokazuje analiza Rojtersa.

Dugotrajna snaga velikih modela začuđujuća je u eri promovisanja energetski ekonomičnih automobila i poteza vlasti da podstakne upotrebu “zelenih” vozila.

Pik-ap vozila i terenci su 2012. godine GM-u, Fordu i Chrysleru doneli oko 13,7 milijardi dolara, odnosno 71 odsto ukupnog profita pre oporezivanja od 19,2 milijarde dolara. Procenat je ostao isti i u prvih devet meseci 2013. godine: 11,7 milijardi odnosno 71 odsto globalnog profita od 16,5 milijardi dolara, navodi Rojters.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)