McLaren

Datum:

28.03.2012. 19:32

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

1 komentara 1717098 pregleda

”McLaren Automotive” vratio se u aktuelne tokove automobilske industrije sa predstavljanjem novog McLaren MP4-12C automobila, koji je sada u prodaji širom sveta. Ekipa kolega sa ”GTSpirit” sajta posetila je McLaren Tehnički Centar (MTC) i potpuno novi McLaren Proizvodni Centar (MPC) u Vokingu u jugozapadnom Londonu, a mi vam prenosimo njihove utiske.

Od 2005. godine McLaren je uložio oko 957 miliona evra kako bi postao najsavremenija svetska automobilska kompanija. Novi McLaren Proizvodni Centar (MPC) je jedinstveno postrojenje koje je postalo dom svih sadašnjih i budućih McLaren vozila, a njegova izgradnja koštala je oko 48 miliona evra. Gradnja je počela u martu 2010. godine, a Centar je zvanično otvorio britanski premijer Dejvid Kameron krajem prošle godine.

”McLaren Automotive” je ove godine započeo proizvodnju devet jedinica novog MP4-12C sportskog automobila na dnevnoj bazi. Do danas su postigli proizvodnju od devet do deset automobila dnevno, kaže Alen Foster, operativni menadžer, koji je bio vodič u obilasku MPC fabrike. Foster kaže:

”Zaista sam ponosan na naš timski trud koji je bio potreban da bi MPC bio spreman za proizvodnju na vreme. Namera je bila da zadržimo ovaj nivo proizvodnje u narednih nekoliko meseci, sve dok se novi McLaren model ne nađe u proizvodnom proesu. Nameravamo da proizvodimo oko 1000 12C-a u prvoj godini proizvodnje (od maja 2011. do maja 2012.) i za sada se već ubrzano krećemo ka toj cifri.

Sklapanje potpuno novog automobila u potpuno novom postrojenju bio je veliki izazov i nije protekao bez problema, ali smo se sa njima izborili sa ljubavlju i posvećenosti cilju. Ponosni smo na fabriku isto koliko i na automobil. Zato će naši kupci biti dobrodošli da vide gde se prave njihovi automobili. MPC je veoma efektan i efikasan, a i izgled mu je sjajan: on je sve što vam treba u jednom postrojenju.”

Fabrika koju je izgradio McLaren je jedinstvena na više načina. Pažnja koja se posebno pridaje detaljima proširena je na jedan sasvim nov i do sad neviđen nivo. Zgrada se savršeno uklapa u svoje okruženje i povezana je sa MTC-om podzemnim tunelom za pešake kakav ste do sad mogli videti samo u naučno-fantastičnim filmovima. Prvi koraci koje napravite kad uđete u MPC belim hodnikom vas vode do balkona sa kog se vidi montažna hala, koja se može opisati kao hirurški precizna i izvanredno čista.

Na kristalno čistom belom podu možete primetiti različite testne zone unutar providnih kabina, dve montažne linije gde se proizvodni proces MP4-12C završava i najsavremenije postrojenje za farbanje automobila koje je u drugoj prostoriji. Ovde su automobili koji su spremni za kompjuterski asistirano farbanje, ali za sada se ono još uvek obavlja ručno.

Visok preko sedam metara i ugnježden u blagu uvalu, MPC je okružen okolnim brdima i nije vidljiv sa puta. MPC koristi vodu iz jezera za potrebe rashlađivanja, pa će krov podržavati ovaj sistem tako što će prikupljati kišnicu kako bi se uštedela energija neophodna za ventilaciju. Nema nikakvog sistema za hlađenje ili za grejanje unutar fabrike; obzirom da je tako blizu tla, zemljano okruženje obezbeđuje optimalnu temperaturu unutra. Ventilacioni sistemi smešteni su na zidovima i obezbeđuju konstantan protok vazduha unutar zgrade.

Još jedan uočljiv detalj su obeležja i obaveštenja na zidovima. Svaki stiker nalazi se u istoj ravni sa ostalima. Kutije i alati u montažnoj hali su tačno propisane visine kako bi se obezbedio neometan pogled na halu veličine 32.000 kvadratnih metara Centra na dva sprata gde radi 300 ljudi. Automobili se sa jednog mesta na drugo premeštaju pomoću prikolica koje se mogu koristiti za bilo koju vrstu budućeg McLarenovog sportskog automobila. Za svaki automobil se posebno obeležava svaki sklop u procesu proizvodnje, pa je zahvaljujući tome moguće napraviti bilo koji tip automobila unutar iste proizvodne linije.

”Dizajniranje potpuno nove fabrike ponudilo nam je mogućnost da to radimo bez ikakvih kompromisa. Kao što je to bio slučaj i sa automobilom, i ovaj proces je započeo praznim listom papira. Verujem da je stoga za ovo postrojenje jedinstveno to što je fabrika pravljena shodno proizvodnom procesu samog automobila. Sve fabrike automobila koje sam do sada video dizajnirane su tako da se proizvodni proces mora prilagoditi obliku i veličini zgrade. Naš rezultat je veća efikasnost i zagarantovan kvalitet proizvodnih procesa.”

Foster kaže da njegov tim nudi bilo koju vrstu prilagođavanja MP4-12C ukusima i željama kupaca. Kako bi se to postiglo, formiran je Tim za specijalne operacije McLaren-a – tim koji se bavi testiranjem i razvojem novih delova, ali i ideja. Upotrebom karbonske MonoCell šasije, MSO timu je obezbeđena mogućnost da razmotri skoro svaki zahtev kupca: od specijalnih boja, personalizovanih unutrašnjosti, čak i novih karoserija. Sve dok im budžet to dozvoljava, kupci mogu da odaberu bilo koju vrstu personalizacije svojih vozila. Tu nema granica, kaže operativni menadžer.

Pored proizvodnog postrojenja nalazi se MTC koji sadrži druga odeljenja i kompanije unutar McLaren Grupe. Čine ih Trkačko i Automobilsko odeljenje, Marketing, Elektronika, Primenjena tehnologija i Apsolutni ukus – ketering kompanija. Svi se nalaze unutar MTC-a i propraćeni su fascinantnom postavkom istorijskih trkačkih i sportskih automobila. U hodnicima se može naići čak na seriju McLarenovih sportskih i trkačkih automobila koje trenutno prikazuju na događajima i salonima automobila.

Na razdaljini manjoj od 50 metara uočavaju se četiri McLaren F1 sportska automobila od kojih su tri trkačka i jedna proširena verzija, kao i istorijski automobili Prosta, Sene, Laude i Hamiltona. Neverovatna kolekcija redovno se održavaju mehaničari MTC-a. Nažalost, ekipi ”GTSpirit”-a nisu dozvolili da napravi nijednu fotografiju, iz razloga što razvojni tim Formule 1 trenutno radi na svom najnovijem automobilu u radionici koja je u potpunosti vidljiva sa glavnog ulaza i iz hodnika koji imaju istu jasnoću i otvorenost kao i MPC.

McLarenovo postrojenje u Vokingu predstavlja viziju budućnosti razvoja i proizvodnje automobila. Kombinacija trkačkog nasleđa i razvoja u MTC-u, kao i proizvodnja sportskih automobila koji se mogu videti na putevima, MPC čini mestom koje bi želeo da obiđe svaki zaljubljenik u automobile. Arhitektura je prosto jedinstvena i daje utisak da ste se zatekli na setu najnovijeg holivudskog naučno-fantastičnog filma. Jedina stvar koja vas ovde povezuje sa zemljom jeste činjenica da ovde još uvek prave sportske automobila na četiri točka koji dodiruju tu istu zemlju ispod vas. Osim toga, McLaren nudi svet kakav je nemoguće iskusiti bilo gde izvan automobilskog sveta.

Izvor: GTSpirit

Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
1 komentar
  1. MarkoUEMax

    to su majstori,kvalitet bez kompromisa

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)