
Pritisci za smanjenjem emisija štetnih gasova u E.U. su sve jači a novi izveštaj nemačke Federalne agencije za životnu sredinu otkriva da bi popularnost automobila u toj zemlji mogla da izazove pravi ekološki haos. Studija je utvrdila da je ovaj saobraćajni segment jedini koji nije ostvario smanjenje u količini emitovanih štetnih gasova još od 1990. Štaviše, situacija je postala još gora.
Istraživanje pokazuje da je saobraćaj odgovoran za 18 odsto emisije štetnih gasova u Nemačkoj, ali je nivo čestica čađi i azota smanjen. Mada nema sumnje da motori postaju čistiji, problem je delimično u tome što je broj vozila povećan. Pored toga, Nemci favorizuju veće, snažnije modele, koji daju svoj negativan doprinos. „Primetili smo da tehnička unapređenja i kreiranje efikasnijih automobila nisu napravili nekakvu razliku“, kaže predsednica Federalne agencije za životnu sredinu, Marija Kraucberger. „Saobraćaj postaje sve gušći“.
Sa porastom od jedne trećine između 2000. i 2013., teretni saobraćaj predstavlja poseban problem na nemačkim putevima. Kraucberger želi da pronađe načine da limitira emisiju kamiona, uvodeći dodatne dažbine, a da u isto vreme stimuliše prevoz robe vozovima i brodovima.
„Idemo u pogrešnom smeru“, rekla je Kraucberger. Ona nije jedina koja to tvrdi. Simbolične akcije poput onog jednodnevnog odsustva saobraćaja u Stokholmu ili nekih ozbiljnijih u Francuskoj, ne doprinose realno poboljšanju situacije. Evropa postaje sve zagađenija.
Izvor: Vrele gume
Preporuči ovu stranicu prijateljima: