Datum:

16.07.2011. 14:34

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4590 pregleda

Prodaja novih vozila u Evropskoj uniji pretrpela je u junu najveći pad za poslednjih osam meseci, pošto je privredna neizvesnost sprečila kupce da obilaze prodajne salone, a pojedina tržišta su osiromašena zbog ukidanja subvencija za kupovinu automobila.

Prodaja je prošlog meseca smanjena za 8,1 odsto u odnosu na jun prethodne godine, što je prema najnovijim podacima Udruženja prodavaca automobila (ACEA) najveći pad od 16,6-procentnog posrtanja prošlog oktobra, budući da su kupci “za bolje dane” odložili kupovinu robe veće vrednosti, kao što je automobil.

Taj trend potvrđen je podacima Udruženja nemačke autoindustrije (VDA) koji pokazuju da je registracija novih kola nemačkih brendova zapadnoj Evropi smanjena osam procenata u junu, u poređenju sa 2010. godinom.

U maju je evropska prodaja porasla 7,1 odsto na godišnjem nivou, kao znak privrednog oporavka, premda su petomesečne isporuke smanjene 0,8 procenata, prema podacima ACEA, koja ističe da je prodaja još ispod nivo ostvarenog u periodu pre krize.

Loši tržišni uslovi u evropskom regionu, kao i ukidanje subvencija za primenu sistema “staro za novo”, prinudili su proizvođače da se sve više okreću tržištima sa visokim rastom, kao što su Kina, Indija, Brazil i Rusija.

U prvoj polovini godine registrovano je 7,1 miliona automobila u EU, podseća ACEA.

U Francuskoj, gde je prodaja kola smanjena 12,6 odsto u junu, mere podsticanja tražnje ukinute su u decembru, premda je kupcima dozvoljeno da nabavljaju vozila po tom sistemu do marta.

Junska prodaja vozila u Španiji smanjena je čak 31,4 odsto, a subvencije su okončane prošlog jula.

Podaci takođe pokazuju da je registracija novih automobila u šest meseci 2011. smanjena 2,1 odsto, u poređenju sa istim periodom prethodne godine.

Francuska grupa “Reno” prodala je u junu 20,9 odsto kola manje nego lane. Za šest meseci kompanija je isporučila 10,8 odsto vozila manje nego 2010., premda je “Reno” u ponedeljak objavio rast isporuka od 1,9 odsto u svetu, zahvaljujući velikoj potražnji na tržištima u usponu.

Rivalski “Pežo-Sitroen” prodao je u junu 11,9 odsto kola manje nego minule godine, iako je kompanija objavila globalni rast isporuka od 0,2 odsto u prvoj polovini godine.

Još jedan gubitnik je japanska “Tojota” čija je prodaja smanjena 25,8 odsto u junu. Kompanija se ipak postepeno oporavlja od katastrofalnog zemljotresa 11. marta, koji je uzdrmao globalnu proizvodnju automobila i delova za njih.

S druge strane, južnokorejska alijansa “Hjundaji” i “Kija” poslovala je uspešno, zahvaljujući povećanju prodaje od 9,1, odnosno 14,1 procenata u Evropi minulog meseca.

Izvor: Tanjug

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)