Datum:

04.09.2017. 10:30

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

U Evropskoj uniji od danas se primenjuju stroži i “realniji” testovi štetne emisije automobila što su, nakon što je Uniju, posebno Nemačku, pogodila afera Dizelgejt, pozdravili i autoindustrija i potrošači.

Novim laboratorijskim testom WLTP uvode se znatno realniji uslovi za merenje emisije ugljen dioksida (CO2) i drugih zagađivača. Ti testovi daće tačniju osnovu za merenje potrošnje goriva i štetne emisije gasova iz vozila.

Drugi test – RDE, odnosi se na merenje emisije na putu i Evropa će biti jedini region u svetu koji ima takvo testiranje, preneo je briselski portal Euractiv.com. U sklopu RDE automobil će se korišćenjem portabl opreme za merenje testirati na putevima u različitim uslovima vožnje.

Test RDE je dopuna testa WLTP i treba u vožnji na putu da potvrdi rezultate laboratorijskih testova.

Novi testovi za sada će važiti samo za nove automobile a za sva vozila od septembra 2018. Zahvaljujući njima, biće “zatvorene rupe” u propisima koji datiraju od pre gotovo pola veka a koje su proizvođači automobila ponekad obilato koristili.

Neki proizvođači su za testove previše naduvavali gume ili koristili specijalna motorna ulja ili smanjivali težinu vozila. 

Skandal Dizelgejt izbio je u septembru 2015, kada je otkriveno da je Folksvagen u 11 miliona automobila na dizel prodatih širom sveta ugradio softver za lažiranje podataka o emisiji štetnih azotnih oksida.

“Potrošače već predugo varaju kada je reč o količini benzina ili dizela koju kola ‘gutaju’ i oni na kraju za gorivo uvek plaćaju mnogo više nego što su očekivali”, rekla je direktorka Evropske organizacije potrošača (BEUC) Monik Gojens i pozdravila uvođenje novih testova.

Ona je, međutim, upozorila da i EU i članice treba pažljivo da prate primenu novih sistema testiranja i da pruže potpune informacije potrošačima tokom tranzitnog perioda. I evropski proizvođači autombila okupljeni u organizaciji ACEA pozdravili su uvođenje novih testova ističući da je autoindustrija već mnogo investirala u znatno smanjenje emisije iz dizel vozila.

To udruženje takođe je pozdravilo činjenicu da zahvaljujući RDE testu na nivou EU više neće biti zabune zbog upotrebe “mnoštva različitih testova i isto tako različitih i neuporedivih metoda i rezultata”.

Izvor: N1

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)