Datum:

14.02.2019. 9:28

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

U Srbiju je prošle godine uvezen 91 oldtajmer, a najstariji automobil registovan u 2018. godini bio je “Ford A” iz 1931. godine.

Vozila od istorijskog značaja i kolekcionarski primerci mogu da se uvoze bez obzira što ne ispunjavaju uslove propisane normom EURO 3.

U Upravi carina za Tanjug kažu da se oldtajmerima smatraju vozila proizvedena pre 30 i više godina, očuvana i održavana u originalnom i ispravnom stanju i koja predstavljaju svojevrstan spomenik tehničke kulture i tradicije.

Kao dokaz da se radi o takvoj vrsti vozila potvrdu izdaje Muzej automobila u Beogradu, čiji su osnivači Skupština grada i vlasnik zbirke istorijski značajnih automobila i arhivske građe o razvoju automobilizma u Srbiji Bratislav Petković.

Petković kaže da se sada najviše uvoze oldtajmeri iz SAD gde je, dodaje, najbolje i najstabilnije tržište za nabavku automobila i gde je proizvedeno najviše vozila u svetu.

“Uvoze se i iz Kanade. Uglavnom američki kontinent je najveći resurs za oldtajmere”, rekao je Petković i dodao da ima i automobila iz Italije, koja je značajan proizvođač, kao i iz Francuske, Nemačke, dok ih je manje iz Velike Britanije.

On je dodao da su u svim evropskim zemljama oldtajmeri skuplji od 20 do 50 odsto nego u Americi.

Smatra da je Muzej automobila, najmlađi tehnički muzej u Srbiji, osnovan 1994. godine, odigrao presudnu ulogu za omogućavanje uvoza oldtajmera i navodi da taj muzej izlazi u susret carinskim organima.

“Muzej daje mišljenje, carina traži potvrde da li je automobil u originalnom stanju, da li je to taj model. Muzej poseduje i veliku literaturu i bazu podataka o svim vozilima koja su proizvedena od samog početka do danas”, rekao je Petković.

Kaže da postoje i replike, te da Muzej utvrđuje da li je reč o originalnom primerku.

“Uglavnom se uvoze automobili koji nisu neke velike vrednosti, ali kroz vreme oni će postati interesantni sa neke tehničke strane. Kad sam ja počeo da kupujem 1965, neko ne bi dao pet para za neki ”ford” iz 1927. godine, a meni je to bilo interesantno. Radije sam to kupio nego neki nov automobil. Skoro nikada nisam vozio nov auto”, kaže Petković.

Naveo je da, na primer, Engleska otvara svake godine po jedan muzej automobila, da ih je u SAD više od sto, ali da retko koji imaju neko vozilo s benzinskim motorom proizvedeno krajem 19. veka.

U negovoj kolekciji je, kaže, najstariji model “Marot-Gardon” iz 1897. godine, a od “mlađih” modela “Ferari” iz 1978. godine.

Smatra da u savremenim modelima automobila ima previše elektronike.

“Kvalitet se, naravno, poboljšao. Ranije pređete 100.000 kilometara, i to je bila granica snova, a sada automobli prelaze i 500.000, 600.000, milion kilometara”, rekao je Petković i naveo da se u Muzeju automobila organizuju izložbe o razvoju električnih automobila, kao i tematska predavanja.

On podseća na mišljenje da samo pet odsto ljudi zna kakav mu je automobil potreban.

“Sebi laskam da spadam u tih pet odsto”, dodaje Petković.

Foto: Tanjug, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)