Datum:

27.08.2018. 21:19

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Najnovija svetska politička “komplikacija” stiže sa relacije Turska-Amerika, sa izvesnim izgledima da značajno uzdrma i automobilsku industriju .

Proizvodnja automobila u Turskoj protekle godine je dostgla 1,5 miliona vozila godišnje čime je sa 30 milijardi evra vodeći izvoznik, čak recimo dvadeset puta veći od izvoza FCA iz Srbije .

Da se podsetimo u turskoj uspešno rade Ford (Tranzit), Fiat (Tipo ,…), Tojota (C-HR), Reno (Clio i karoserije za Megane), Hjundai (i10 i i20), i Honda (HRV).

Pad turske lire čini izvoz konkurentnijim, ali će uvozni delovi biti skuplji. Problem će posebno osetiti Tojota, Ford i Honda jer svoje motore uvoze iz Velike Britanije.

Sve ove kompanije za sada nisu najavile smanjenje kapaciteta, naprotiv, Ford je čak najavio i dodatno ulaganje, međutim glavni problem turske automobilske industrije je taj što više 20 godina nema grinfild investicije.

BMW gradi novu fabriku u Mađarskoj, Mercedes takođe proširuje svoje poslovanje tamo, dok Pežo i Reno grade ogromne objekte u severnoj Africi.

Nasuprot tome, Turska mora da se bavi postojećim kompanijama i njihovim dodatnim investicijama.

Sa Trampovim podizanjem tarifa na turski čelik, male su šanse da će zemlja u bliskoj budućnosti dobiti neku novu veću investiciju.

Ipak ma koliko prognoze bile alarmantne na primeru Turske auto industrije imamo novu priliku i da proverimo teoriju ko je jači, politička samovolja velikog brata ili uloženi kapital multinacionalnih kompanija.

Izvor: Vrele gume

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)