Najnovija svetska politička “komplikacija” stiže sa relacije Turska-Amerika, sa izvesnim izgledima da značajno uzdrma i automobilsku industriju .
Proizvodnja automobila u Turskoj protekle godine je dostgla 1,5 miliona vozila godišnje čime je sa 30 milijardi evra vodeći izvoznik, čak recimo dvadeset puta veći od izvoza FCA iz Srbije .
Da se podsetimo u turskoj uspešno rade Ford (Tranzit), Fiat (Tipo ,…), Tojota (C-HR), Reno (Clio i karoserije za Megane), Hjundai (i10 i i20), i Honda (HRV).
Pad turske lire čini izvoz konkurentnijim, ali će uvozni delovi biti skuplji. Problem će posebno osetiti Tojota, Ford i Honda jer svoje motore uvoze iz Velike Britanije.
Sve ove kompanije za sada nisu najavile smanjenje kapaciteta, naprotiv, Ford je čak najavio i dodatno ulaganje, međutim glavni problem turske automobilske industrije je taj što više 20 godina nema grinfild investicije.
BMW gradi novu fabriku u Mađarskoj, Mercedes takođe proširuje svoje poslovanje tamo, dok Pežo i Reno grade ogromne objekte u severnoj Africi.
Nasuprot tome, Turska mora da se bavi postojećim kompanijama i njihovim dodatnim investicijama.
Sa Trampovim podizanjem tarifa na turski čelik, male su šanse da će zemlja u bliskoj budućnosti dobiti neku novu veću investiciju.
Ipak ma koliko prognoze bile alarmantne na primeru Turske auto industrije imamo novu priliku i da proverimo teoriju ko je jači, politička samovolja velikog brata ili uloženi kapital multinacionalnih kompanija.
Izvor: Vrele gume
Preporuči ovu stranicu prijateljima: