Datum:

11.04.2011. 19:12

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 6449 pregleda

Zakon o bezbednosti saobraćaja doneo je velike troškove za opremu, a tu su i troškovi novih dokumenata i tablica, skuplji zeleni karton, ali i benzin koji košta znatno više nego pre 12 meseci.

Ekonomista Zoran Popov smatra da je posedovanje automobila za gotovo dve trećine stanovništva u Srbiji čist luksuz. „Samo trećina stanovništva živi iznad granice proseka, vrlo malo ih je u srednjem sloju, dok se svi ostali mogu smatrati manje ili više siromašnima. Oni nemaju taj luksuz da voze automobil, ali naša javnost to ne želi da prihvati. Ovim troškovima treba dodati i ratu za skromniji automobil od oko 10.000 evra koji je verovatno kupljen na kredit“, tvrdi Popov.

Na sve to najavljena su i poskupljenja tehničkog pregleda i polise osiguranja.

Vozači se sada s pravom pitaju da li je vožnja kola postala luksuz u Srbiji. Činjenica je da su neki od troškova opravdani, ali je činjenica i da su se mnogi mogli izbeći ili odložiti.

Ulaganje u opremu

„Kada je reč o ulaganju u opremu, taj novac će nam se vratiti. To je ulaganje u sopstvenu sigurnost i isplativije je od naplate štete ili lečenja. Na taj način na dobitku su vozači i osiguravajuća društva jer se broj saobraćajnih nezgoda smanjio, a time i broj naplaćenih šteta“, kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.

On se, međutim, pita gde je logika u najavljenom poskupljenju osiguranja od 20 odsto umesto da se osiguravači zahvale vozačima tako što će smanjiti cenu polise osiguranja za minimum 30 odsto.

Kada je reč o troškovima registracije vozila, oni su uvođenjem novih propisa znatno uvećani, naročito ako se imaju u vidu nove tablice, nova saobraćajna dozvola i obavezne nalepnice.

„Ukoliko uzmemo u obzir „fijat punto” od 1.244 kubika, koji je 2010. godište, registracija sa taksama, osiguranjem, tablicama, saobraćajnom i nalepnicom koštala bi 17.999 dinara. Tome treba dodati tehnički pregled koji je kod nas za ovo vozilo još 1.200 dinara, kao i troškove poštarine“, navode u AMSS-u.

U ovu cenu, međutim, nisu uračunata najavljena poskupljenja tehničkog pregleda i osiguranja za 20 odsto.

Kako saznajemo u Udruženju osiguravača Srbije, na Upravnom odboru bilo je reči o tome da se podnese predlog NBS za povećanje polisa, ali niko ne želi da otkriva tačan procenat poskupljenja.

Takođe, novi pravilnik o tehničkom pregledu, koji je u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja, biće objavljen ovih dana. Cene tehničkih pregleda za automobile za sada su u rasponu od 750 do 2.500 dinara, a ubuduće bi trebalo da budu znatno više i formirane prema kubikaži vozila.

„Ceo paket novih mera poskupeo je registraciju za oko 4.600 dinara u odnosu na isto vreme prošle godine. Porez, komunalna i ekološka taksa povećali su se u poslednjih godinu dana za 10 odsto, što je ukupno oko 1.000 dinara. Nemamo preciznih informacija za koliko će poskupeti osiguranje i tehnički pregled, ali je izvesno da hoće“, kažu u jednoj agenciji za registrovanje vozila u Beogradu.

U AMSS-u ističu da je od dozvola potrebnih za putovanje u inostranstvo u poslednje vreme poskupeo zeleni karton, i to čak 100 odsto. Treba, međutim, imati u vidu da nove čipovane dozvole ne važe u inostranstvu i da je za dobijanje međunarodne dozvole, uz njenu cenu, potrebno platiti i potvrdu MUP-a koja košta 420 dinara.

A rate kredita?

Gorivo je posebna priča. Prošlog aprila, recimo, običan bezolovni benzin koštao je 112 dinara, dok je danas na većini pumpi 126.

„Prosečna porodica koja vozi „punto” mesečno pređe oko 1.000 kilometara, odnosno potroši između 60 i 70 litara benzina. To je, na ovom nivou cena, mesečni izdatak od 7.000 do 10.000 dinara“, računa Milan Rakić, predsednik Udruženja privatnih pumpi Srbije.

Izvor: Press

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)