Datum:

24.11.2011. 13:41

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 7374 pregleda

Kada neko aktivno brine o automobilu još od 1983. godine, onda znate da tu nema mnogo mesta za propuste. Upravo ovaj primerak je 2005. godine na trkama za sobom ostavio mnogo snažnije rivale i osvojio prvo mesto, pa zato priča o ovom modelu nije toliko specifična koliko ona o samom primerku na fotografijama.

Sve je počelo u Švedskoj kada ga je jedan ljubitelj automobila ukrao sa placa sa nula pređenih kilometara! Nakon što mu je Interpol bio za petama, nesuđeni vlasnik je morao da ga “parkira” u njivi i da pobegne. Tadašnja milicija je “trijumf TR6” konfiskovala i ostavila ga pet godina u carinskom magacinu. Prodat je na licitaciji i smešten u jedno beogradsko dvorište u ulici Narodnog fronta, gde ga je sadašnji vlasnik, gospodin Dalibor Ružić, prvi put i video.

– Od tada je ovaj “trijumf” promenio još tri vlasnika. Razlog tome su bili pobrkani karburatori, pa su vlasnici mislili da je motor za „generalnu“ i zato su ga prodavali tako brzo. Ipak, ja sam znao da je on jako malo prešao i čim sam čuo da ga tadašnji, treći vlasnik prodaje, javio sam se na oglas i vratio “TR6-icu” iz Zagreba u Beograd. To je bilo 1983. godine – kaže Ružić.

Restauracaija je trajala četiri godine i sve što je urađeno na ovom primerku je Daliborovih ruku delo, a korišćena je isključivo originalna dodatna oprema koja je, 70-ih godina, sa mehaničke strane, rađena i korišćena za trke. I kasnije je vlasnik dodavao još neke sitnice, tako da je od 1995. godine automobil u stanju u kakvom ga sada vidimo.

– On je bio potpuno ispravan kada sam ga kupio, a sve što menjao je rađeno da bi bilo još kvalitetnije – od felni, guma, opruga, kočnica za trke, glava (sa proširenim kanalima da bi se dobila snaga), bregasta, podizači, ventili su specijalno izrađeni… Ali, ipak, to je taj Trijumfov 2,5-litarski motor koji sam ja preinačio u snažniji – ističe vlasnik.

Zanimljivo je da je, kako kaže vlasnik, ovaj automobil ustvari lepši odozdo. Naime, čitava izduvna grana je prohromska, kao i čitavo podvozje. Auspuh ima pletenicu od šest cevi koje idu iz motora, pa, kao one na Formuli 1, idu ispod menjača i tamo se spajaju u dve cevi koje idu do kraja. Svi federi i cevi su niklovani i dole je sve polirano. Možda je to učinilo da ovaj „trijumf TR6“ malo odstupi od originalnosti, ali kao što kaže Dalibor, on jeste originalan budući da su svi delovi specijalno rađeni za upravo taj model u Engleskoj.

Danas, ovaj „trijumf“ možete videti u okviru stalne postavke Muzeja automobila u Beogradu, odakle se izvozi na revijalne vožnje. Održava se specijalnom procedurom koja se primenjuje kada automobil stoji u mestu – motor se startuje na svakih 15-20 dana, a u njemu su isključivo vrhunska ulja koja mogu da izdrže veoma dug period stajanja. Zato, ovom snažnom sportisti ni danas nije problem da krene svom snagom i pruži neverovatan ugođaj u vožnji. Koliko je dobro, slobodno možemo reći, „tjunirana“ ova „TR6-ica“ potvrđuje podvig koji se, ne tako davno, odigrao na Braču.

Uvek spreman za pokret i za brzu vožnju, ovaj roudster je sa svojih 200 KS, i to 2005. godine na trci sportskih dvoseda iz 60-ih godina, ostavio za sobom rivale poput „maseratija“ (350 KS), zatim, „jaguara E-tajp“ (265 KS), „MG-ija C“ (250 KS) i time potvrdio da i dalje žudi za pokretom obećavajući punu snagu i sigurno uzbudljivu vožnju, posebno bez krova. Uostalom, samo mu pobede i pristaju, jer to je “trijumf TR6”.

Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)