Datum:

26.01.2017. 16:28

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Novi motor za Toyotu Yaris – više snage sa manje goriva.

Toyotin model iz B segmenta je u neku ruku u centru pažnje poslednjih par meseci. Najpre je u decembru predstavljen WRC model, da bi mesec dana kasnije debitovao i „hot heč“, inspirisan relijem sa više od 210 konja. Ono što je za obične kupce važnije je najnovija vest, a reč je o novom 1,5-litarskom atmosferskom motoru za standardni model.

Novi četvorocilinraš će zameniti aktuelnu 1,33-litarsku jedinicu, nudeći bolju efikasnost. Raspolaže sa 111 ks i 138 Nm, što je 12 konja i 13 Nm više od odlazećeg motora. Novi agregat će se proizvoditi u Poljskoj, kao deo investicije od 150 miliona evra. Japanska marka kaže da će potrošnja biti smanjena za 12 odsto, mereno po NEDC-u. 

Yaris 1.5 će do stotke ubrzavati za 11 sekundi, što je 0,8 sekundi brže od aktuelnog sa 1.33 motorom. Novi motor može da se prebaci sa Otovog na Atkinsonov ciklus da bi postigao optimalnu efikasnost u različitim uslovima vožnje, što rezultira sa 38,5 odsto termalne efikasnosti, što je među najboljim vrednostima na tržištu. Nova jedinica nije optimizovana samo za vožnju po gradu već i za duža putovanja. Toyota je po prvi put uvela vodeno hlađenu izduvnu granu, što limitira temperaturu gasova, te se na taj način izbegava potreba za bogaćenje smeše u cilju redukovanja temperature sagorevanja pri bilo kojim brzinama na otvorenom putu. Na taj način su redukovane potrošnja i emisija izduvnih gasova, javljaju iz kompanije.

Naravno, i novi 1,5-litarski motor poseduje VVT-iE tehnologiju, odnosno najnoviju verziju menadžmenta rada ventila. Ona koristi elektronski kontrolisane usisne ventile i hidraulički kontrolisano otvaranje i zatvaranje ventila putem brega bregaste osovine izduvnog ventila.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)