Datum:

04.05.2013. 17:44

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3925 pregleda

Veličina je bitna. Svatko ko vam kaže suprotno, verovatno nikad nije vozio Toyotu Hilux.

Impozantne dimenzije nisu jedina karakteristika japanskog kamioneta. Hilux je pre svega poznat po izdržljivosti koju je stekao u gotovo 50 godina proizvodnje i čak sedam generacija. Čak je i Top Gear na zabavan način dokazao da je ovaj automobil praktično neuništiv a razlog leži u – jednostavnosti građe i proverenoj tehnologiji.

Kod Hiluxa je sve podređeno radnim performansama pa praktično nema tog zadatka koji ovaj automobil neće moći obaviti. Nezavisno od toga da li je reč o prevozu glomaznog ili teškog tereta, vuči ili pak prelasku zahtevnih terena, najveća Toyota ne razočarava.

Automobil je opremljen trolitarskim dizel motorom koji razvija 171 KS i 360 Nm te ih na stražnje ili sva četiri točka prenosi putem petostepenog automatika. Za zahtevnije zadatke tu je reduktor i blokada stražnjeg diferencijala, što znači da prilikom osvajanja bespuća tek serijske gume mogu biti slabija karika.

Od Hiluxa se uvek očekuje da nešto tegli u prtljažniku, no kad je on prazan, glomazna Toyota sklona je zabaciti stražnji kraj kao od šale. Hilux ima poprilično veliki krug zakretanja, a i osećaj za upravljačem je više kamionski nego automobilski. S obzirom na odstojanje od tla te meko vešanje, karoserija je sklona naginjanju u zavoju, no Hilux ionako nije automobil kojim ćete pokušati oboriti rekord u slalomu.

Pravolinijske performanse zato su i više nego na nivou, a moramo priznati da Hilux nije ni onako rastrošan kako bismo očekivali. Moderni dizelaš radi mirno i uglađeno, a premda mu reakcije baš i nisu trenutne, u rezervi uvek ima i više nego dovoljno snage za ugodna iznenađenja. Tako će, na primer, automobil do stotke ubrzati za 12 sekundi i pojuriti do 175 km/h.

Hilux nudi udoban smeštaj za petoro odraslih putnika, a s opremom City razveseliće i one navikle na sofisticiraniju elektroniku poput multimedijalnog sistema s ekranom osetljivim na dodir i kamerom za lakšu vožnju unatrag. Korišćeni materijali deluju kao da će trajati sto godina, a moramo priznati da su i sedišta bila neočekivano udobna čak i nakon duže vožnje.

Zaključak je jednostavan: ako vam treba radna mašina, s Hiluxom ne možete pogrešiti i svakako ga treba uzeti u obzir.

Proizvođač: Toyota
Model: Hilux 3.0 D-4D
Vrsta motora: 3.0, četiri cilindra, dizel
Zapremina: 2.982 cm3
Snaga (kW/KS): 126/171 @ 3.800 o/min.
Obrtni moment (Nm): 360 @ 1.400 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 6,5/10,2/7,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 12 s
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 5.140/1.850/1.760
Cena do registracije: oko 37.000 evra

Izvor: Tportal

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)