Datum:

19.01.2011. 14:44

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 65098 pregleda

Ujedinjeno Kraljevsto i njihovo čudno tržište automobila. U poređenju sa prihodom stavnovnika, automobili su pri kupovini povoljniji nego kod nas. Automobili srednje klase proizvedeni u Velikoj Britaniji tako brzo gube svoju vrednost kao kod nas Suzuki.

Upravo je ovakav 1.8 Avensis – pošto je volan na desnoj strani nije moguć masovan uvoz automobila u Ukrajinu i Rumuniju i primera radi, vlasnik može da bude srećan ako neki gastrabajter uleti i kupi ga tj. vlasnik ga se otarasi na neki način… mislim auta, ne kupca. Uzmimo u obzir da je naš čovek u pitanju.

Toyota Avensis 1.8 VVT-i T3x

Cena: 22 000 EUR
Zapremina motora: 1798 cm3
Snaga motora: 108 kW/151 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: 1415 kg
Dužina: 4695 mm
Visina: 1480 mm
Širina: 1810 mm

Obrtni momenat: 180 Nm/1750
Menjač: Manuelni – 5 brzina
Maksimalna brzina: 200 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 9.4 s
Gume i felne: 255/40R17

Potrošnja
U gradu: 6.5/100 km
Na otvorenom: n/a
Kombinovano: n/a

Oprema
ABS, ASR, EBD, vazdušni jastuci (6), svetla za maglu, stabilizator, centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto radio, auto računar.

Kupovina Avensisa za par hiljada evra je čista zarada

Ako ga je već kupio taj gastrabajter zašto ga ne bi dovezao kući. Znate koliko bi dobio u svojoj zemlji kada bi sat vratio za nekih par hiljada kilometara? Oko 15.000 evra. I moj komšija Nikola je imao takvog „Avensisa“ sve dok mu neki kreten nije uleteo sa desne strane i skroz ga razlupao.

Kada ovako gledamo stvari, razmislićemo veoma dobro koji auto sledeći kupujemo. Sa parama koje namenjujemo za kupovinu auta, ne bismo ni Corolla-u uspeli da kupimo, maksimalno jednog Swift-a. Živa istina.

Mnogi misle da je kod nas obavezno da volan bude sa leve strane

Ali, čika Nikola je pametan čovek. Napolju mu živi rođak koji poznaje lokalnu pijacu automobila i cene. Razmišljao je da kupi nešto, spremio je pare, uzme dešnjaka i vozi ga kući. Pošto ima iskustva sa dešnjacima, odlučio je. Prava misija je bila da ubedi ženu za kupovinu polovnog Avensis-a, ali uspeo je.

Odluka je pala i odlazak na lokalnu pijacu u Engleskom gradu je veoma uzbudljiva, a kupovina Avensisa za par hiljada evra je čista zarada. Kupovina od starog engleza, koji je nepušač, je rudnik zlata, za tako nešto potrebna je brzina. Jer lokalni preprodavci brzo udaraju na takav plen, kupuju i sutradan ga prodaju po većoj ceni. Zato je čika Nikoli potrebna eliminacija lokalnih preprodavaca i odlazak zadovoljan sa autopijace.

Čika Nikola je pretraživao web stranice Autotrader-a i Gumtree-a, podesio je kriterijume na stranici i preostalo mu je samo čekanje. Nije odmah uspeo iz prve već tek iz trećeg puta, ali je kupio svog Avensisa. Nakon dva meseca urođen plod. Kupljeni Avensis II ima: 1.8 Wt, proizvedeno decembra 2003, petoro vrata, automatska klima i pređenih 110 hiljada. U Engleskoj je stvarno moguće da vas prevare brojem pređenih kilometara jer su skloni vraćanju kilometraže.

Brzinomer nam pokazuje manja skala

Posle kupovine dolazi do sređivanja papirologije, plaćanje dvomesečnog osiguranja i odlazak po auto koji je čika Nikola povezao sa letovanjem i dovezao svog Avensisa. Iako je bio 6 godina star sumirao je potrošnju sa svom papirologijom i shvatio je da ga je o onda koštalo ispod očekivanog. Kod nas za prvu generaciju Avensisa, koji baš i nisu u nekom bajnom i sjajnom stanju, deru sa cenama.
Kada sve sumiramo za dvadeset godina ovaj auto neće imati vrednost.

I ovakav polovan je dobar auto, uzmemo li u obzir njegove čudne karakteristike kao što je volan na desnoj strani, mada mnogi misle da je kod nas obavezno da bude sa leve strane.

Možete se navići da na domaćem terenu sedite na pogrešnoj strani u autu i vozite. Menjač ostaje nepromenjen, sa razlikom da je prva brzina najdalja tj. poslednja. Raspored kvačila, gasa i kočnica isti je kao kod auta sa volanom na levoj strani, čak su i upravljačke komande iste kao i kod normalnih automobila. Centralni kompjuter je moguće podesiti tako da pokazuje broj pređenih kilometara i potrošnju, jer je namešteno da meri u miljama i galonima potrošnju goriva. Brzinomer nam pokazuje manja skala. Farove je potrebno okrenuti na dole, jer domaći automobili imaju prijatnija svetla za razliku od jednog dešnjaka avensisa čija halogena svetla oslepljuju vozače iz suprotnog smera.

Gepek je 510L...

Možemo navesti dve mane volana sa desne strane: jedno je kod parking rampi gde moramo da pređemo na mesto suvozača da bi uzeli karticu, drugo je pri preticanju. U ovom drugom slučaju korisno je, i ja sam već čuo za to brilijantno rešenje.Neki naši gastrabajteri kada odlaze na vikend povedu sa sobom devojku koja im pomažu pri preticanju kamiona govoreći da li nešto dolazi iz suprotne trake. Da li je to pametno? Poverenje!

1.8 litarski motor sa 129 KS spada u normalnu kategoriju benzin motora, 1.6 litarski motor bi bio premali za ovako velik auto. Čika Nikola nije hteo da kupi dizel verziju, jer je prethodna takva verzija avensisa D-D4 po isteku garancije sklona bilo kvaru.

Sedište vozača je podešeno za osobu visine 190cm

Jedna se greška ukazala na 1.8 litrskom motoru, a to je uključivanje check engine lampice koja je izazvala komunikacijske poteškoće između elektronike motora i lambda sonde. To nije bila serijska greška, a promena elektronike je vrlo skupa.
Prosečna potrošnja je 40.3 milja po galonu, tj preračunato na konzoli je ispisalo 7-7.5 L. Sa motorom 1.8 do stotke stiže za 10.5 sekundi. Na autoputu motor je malo glasan, jer je čika nikola naviko na dizel verziju, ali je podnošljivo.
Sama karoserija je ogromna, gepek je 510L pa kod petih vrata sve stane. Na zadnjim sedištima ili klupi, kako hoćete, ima puno mesta, ukratko, prostorno rešeno. Sedište vozača je podešeno bilo za osobu visine 190 ali i onda sam imao mesta za leđa i kod kolena. Nažalost nije karavan, pa smo bili primorani da psa smestimo na zadnju klupu. Pesvlaka je solidna, neću je baš preterano komentarisati. Dosadašnji testirani automobili su bili kožom presvučeni i bili su grubi i klizavi, dok su tekstil presvlake već decenijama mnogo bolje i to sam tek sad shvatio.

Koja će biti sudbina Avensisa? Još se ne zna. Možda će za dve godine da završi ponovo u Engleskoj, možda će ga zadržati jer ga je čika Nikolina žena za par meseci korišćenja zavolela. Da, u dešnjacima se sedi sa suprotne strane. Velikom gubitak vrednosti auta je već davno preboleo i gubitak od par hiljada mu sad i nije nešto. Svakako će ga kupiti ponovo neki stranac.

[nggallery template=carousel images=10 id=280]

Autor: Papp Tibor

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)