Datum:

25.08.2011. 13:27

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 6389 pregleda

Istražujemo koji četvorotočkaši su najpopularniji među našim vozačima. Traženi dizelaši od 1.600 do 2.000 kubika „fijat punto“, „reno megan“, „folksvagen golf“, „opel astra“ i „korsa“.

Prosečan Srbin vozi automobil stariji od osam godina, vrednosti oko 3.500 evra. Najčešće su to vozila marke „opel“, „fijat“, „reno“ ili „folksvagen“. Srpski favorit je dizel-motor, zapremine između 1.600 i 2.000 kubika, koji se tipom karoserije može podvesti pod limuzinu, a sive je boje. Ako je suditi po istraživanju koje je nedavno sproveo sajt „Polovni automobili“, baš to su odlike najpopularnijih četvorotočkaša.

Podaci su prikupljeni na osnovu statistike ovog portala koji mesečno beleži oko 3,5 miliona poseta i koji trenutno ima bazu od 28.000 putničkih vozila. U Srbiji postoji oko 1,6 miliona automobila, a za vozače najbitniji faktor je vrednost polovnjaka.

– Kada posetioci krenu u pretragu sajta, najveći broj stavlja cenu kao početni kriterijum – kaže Petar Stakić, iz portala „Polovni automobili“. – U pitanju su vozila vrednosti od 3.000 do 4.000 evra, ali, samim tim najčešće se uzima srednja vrednost od oko 3.500 evra. Izbor modela u rangu te cene se naknadno sužava ostalim kriterijumima.

Naravno da je tip proizvođača od presudnog značaja za izbor polovnjaka. Za srpskog vozača top pet modeli su „fijat punto“, „opel korsa“, „opel astra“, „folksvagen golf“ i „reno megan“, a njihove cene variraju u zavisnosti od godišta. Ipak, za približavanje ceni od 3.000 do 4.000 evra, potrebno je gledati modele starije od osam godina.

Istraživanje je pokazalo da srpskim vozačima u grupu najbitnijih stavki spadaju troškovi koje iziskuju njihovi „ljubimci“. Zbog toga su pri kupovini među glavnim kriterijumima kubikaža i tip motora.

– Zapremina agregata je jako bitan faktor, jer prilikom registracije razlika u novcu, koji je potrebno izdvojiti za vozila manje i veće kubikaže, nije zanemarljiva – priča Stakić. – Od početka ove godine do juna meseca, u ponudi našeg sajta najviše je bilo vozila od 1.600 do 2.000 kubika, njih oko 10.500. Slede automobili od 1.300 do 1.600 kubika sa 5.000 komada, pa od 500 do 1.200 sa 2.500 četvorotočkaša. Na četvrtom mestu su automobili između 1.150 i 1.300 kubika kojih ima oko 2.000.

Kada je tip goriva u pitanju, „pobednici“ su dizelaši, koji su imali najviše postavljenih oglasa u prethodnih šest meseci. Nešto manje ima benzinskih motora, dok su na trećem mestu vozila koja za pogon koriste gas. Najpopularniji tip karoserije bez obzira na model automobila su klasične limuzine, a slede karavani, hečbek i kupei. Iako donekle sporedna stvar, boja automobila utiče na izbor četvorotočkaša.

– Na tržištu ima najviše sivih vozila, kojih je od početka godine bilo oko 35.000 na našem sajtu – objašnjava Stakić. – Sledi gotovo upola manje plavih, pa po redosledu bela, crna, crvena, zelena i tako dalje.

„Majbah“, „Bentli“, „A8“…

Najskuplji polovnjaci koji se prodaju kod nas imaju cenu i do šest cifara. Tako se u ponudi sajta „polovni automobili“ već duže vreme, nalazi nemački automobil „majbah“ 2007. godište, za koji vlasnik traži okruglo 400.000 evra. Za njim slede „audi A8 sekjuriti“ 2008. godište, koji košta 265.000 evra i „bentli“ 2005. godište koji košta 250.000 evra.

Cene variraju

Kada je reč o vozilu „golf 5“, zanimljivo je da cene značajno variraju u zavisnosti od regiona u kojem se prodaje. U Pomoravskom okrugu za ovaj model potrebno je platiti 7.000 evra (2004. godište), a isto vozilo u Jablaničkom okrugu ima prosečnu cenu od 8.700 evra.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)