Datum:

13.07.2016. 10:32

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Srbija je već godinama na samom dnu kada je u pitanju prodaja takozvanih ekoloških automobila. Iako Evropa insistira da ulažemo u zaštitu životne sredine, država jednostavno ne razmišlja u pravcu popularizacije hibridnih i električnih vozila.

Istina, pre pet godina je postojala državna subvencija koja je stimulisala kupovinu automobila koji emituju manje od 100 grama CO2 po kilometru. Država je kupcima davala, odnosno vraćala 100.000 dinara po automobilu ali je program iznenada obustavljen. Ostala su dugovanja prema kupcima i uvoznicima, koja ni dan danas nisu regulisana. Od tada je čitava priča samo „mrtvo slovo na papiru“ i sada je već očigledno da Srbiju ova tema ne zanima jer ne može (dovoljno) da puni državnu kasu.

Zato je rešavanje problema ostavljeno uvoznicima a prvi konkretan potez je povukla Tojota koja sve hibridne modele subvencioniše iznosom do 3.000 evra. Japanski brend je na srpskom tržištu uvela „Tojota eko subvenciju“, čiji iznos zavisi od izabranog modela. Za „jaris hibrid“ subvencija iznosi 1.000 evra, za hibridne verzije modela „RAV4“ i „prijus“ iznosi 2.000 evra, dok za modele „auris“ i „auris TS“ subvencija iznosi 3.000 evra.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)