Datum:

30.07.2017. 17:33

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Kada kažem nov automobil, mislim SUV. Trend porodičnih vozila “na štiklama” drma Evropu već neko vreme. Ipak, u “Mercedesu” imaju lek i za ovo pomodarsko ludilo. Reč je o modelu “E klasa ol terejn”, koji je zadržao sve prednosti klasične limuzine, ali sa produženim karavanskim gepekom, klirensom koji se podiže po potrebi i pogonom na sva četiri točka – ispunjava sve što se očekuje od pravog SUV vozila.

Upravo se ovaj model našao na detaljnom testu “Novosti”. Reč je o jednom od najluksuznijih porodičnih automobila na tržištu, koji, za razliku od pompeznih SUV modela, ne bode oči, ali “puca” od elegancije.

Iako je dugačka gotovo pet metara, ova krstarica se zbog nešto više pozicije sedenja i odlične preglednosti lako vozi i kroz gradske gužve, ali pravu narav pokazuje na regionalnim putevima i auto-putevima. Tada do punog izražaja dolazi fantastični dizel-motor sa 2.000 kubika i 194 konjske snage, koji i najduže putovanje pretvara u zabavu.

Takođe, automatski menjač od devet brzina vozača potpuno relaksira bez obzira na to da li je reč o “krkljancu” u centru Beograda ili preticanju na otvorenom putu. Jednostavno, kada god pritisnete papučicu gasa, motor i menjač izvršavaju zadatak upravo onako kako je vozač to i zamislio. Na volanu se nalaze i ručne papučice – “šifteri”, ali je automatski menjač toliko precizan da je najbolje da mu se prepustite. Izolacija je na vrhunskom nivou, pa buke od motora i točkova nema čak ni prilikom većih brzina na auto-putu.

I pored toga što je automobil težak gotovo dve tone i što ga na testu nismo štedeli, potrošnja je iznosila sedam litara dizela, što je više nego dobar rezultat.

Ono što ovaj model izdvaja od konkurencije jeste ogibljenje, koje jednostavno uljuljkava svoje putnike, čak i kada krstare ne tako dobrim balkanskim putevima. Vozač može da bira između tri načina vožnje – komfort, sport i of-roud. Kada se prebaci u sportski mod, automobil postaje nešto čvršći i upravljiviji u krivinama, a ako izaberete opciju za kretanje van asfalta, “ol terejn” se dodatno podiže za dva centimetra, povećava klirens i omogućava bolju iskoristivost pogona na četiri točka.

Unutrašnjost je urađena po uzoru na još skuplju S klasu. Instrument-tabla i enterijer podsećaju na kokpit neke luksuzne jahte. Jednostavno, nijedan drugi rival u premijum segmentu ne može da se meri sa E klasom kada je reč o kvalitetu i osećaju luksuza u kabini.


Specifikacije

  • Motor: Turbo-dizel, 1.950 cm3; 143 kW/194 KS pri 3.800 o/min;
  • 400 Nm pri 1.600-2.800 o/min
  • Karoserija: Karavan; D x Š x V 4947 x 1861 x 1.497 mm;
  • Međ. rast. 2.929 mm;
  • Masa: 1.820 kg
  • Kočnice: napred/nazad: ventilirajući disk
  • Pneumatici: napred/nazad: 245/45 R19
  • Transmisija: integralni pogon 4×4; menjač: automatski 9 brzina
  • Performanse: ubrzanje 0-100 km/h: 8,0 s; maks. brzina: 231 km/h
  • Cena: od 53.484 evra (sa carinom i PDV-om)

Ambijentalno osvetljenje u kabini je posebno interesantno, a na raspolaganju su čak 64 nijanse. Ispred vozača je digitalni displej sa obrtometrom i putnim računarom (može se menjati nekoliko pozadina na ekranu), kao i veliki ekran “infotejment” sistema sa navigacijom. Sistem “traži” malo vremena da se na njega naviknete, ali kada jednom ovladate nešto čudnijim rasporedom funkcija, problema više neće biti.

Pohvalno je što za funkcije koje se često koriste, kao što su “klima”, radio ili navigacija, postoje i fizičke dirke, koje vozač može lako, bez skretanja pogleda s puta, promeniti.

Na zadnjoj klupi se vozi “direktorski”, što znači da mesta za kolena i glave putnika ima napretek, bez obzira na to koliko su visoki. Zadnja klupa se obara po sistemu 40:20:40, pa kada je ukombinujete sa čak 640 litara prostora u gepeku (po čemu je “ol terejn” lider u klasi), dobijate vozilo koje zadovoljava i najveće porodične potrebe.

Ovim modelom “Mercedes” je bez sumnje zadao težak zadatak konkurenciji. Udobnost, osećaj luksuza, snaga motora i prostranost su “discipline” u kojima je “E klasa ol terejn” ispred svojih rivala. Jedan konkurent je možda samo za nijansu upravljiviji automobil, ali je to u ukupnoj oceni nedovoljno za titulu najboljeg u segmentu. Ona pripada “mercedesu” E klase.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)