Rumunska kompanija „Dačija“, pod okriljem francuskog giganta „Renoa“, nastavila je da pri izradi svojih vozila primenjuje oprobani, veoma uspešan recept – mnogo toga po (relativno) pristupačnoj ceni.
Naravno, ovo „relativno“ odnosi se na naše vozače, koji, s jednom od najnižih prosečnih plata u regionu, teško mogu i da maštaju o novom automobilu.
Ipak, podatak da je oko 2.000 „dastera“ prve generacije prodato u Srbiji, pokazuje da se za nešto što vredi ipak nađe novac.
Pri izradi „dastera“ druge generacije, u „Dačiji“ su u svoj recept dodali jedan zanimljiv „začin“. Naime, veliki broj od 850.000 vlasnika „dastera“ u 53 zemlje sveta anketiran je sa željom da se izjasne kakvog bi novog terenca voleli da voze i šta misle da bi trebalo promeniti na „dasteru“.
U „Dačiji“ s ponosom ističu da su uslišili većinu želja i da je najmanje „zahteva“ bilo u vezi s dizajnom.
Zato je nova generacija terenca s Karpata dobila nešto drugačiju prednju masku i izmenjene su svetlosne grupe napred i pozadi, i to je, u suštini, sve što je urađeno na „eksterijeru“.
Ali zato je unutrašnjost potpuno promenjena. Nova je instrument tabla koja je potpuno preoblikovana, uz obilje hromiranih detalja. Komande za električno otvaranje i zatvaranje prozora sada su u vratima, tu su i dodatna „kozmetička“ ogledala, krovno svetlo nazad, utičnice od 12 volti, četiri nova tipa presvlaka, pojačan naslon zadnje klupe, nova polica koja je ujedno i čvrsti pokrivač za prtljag.
Sada su tu i „kruz kontrola“, ograničavač brzine, senzori za vožnju unazad, merač spoljne temperature, novi multimedijalni sistem „medija NAV“, sa 18 cm dijagonalom „tač-skrin“ ekrana koji vam omogućava da koristite „blutut“, navigaciju, kao i da upravljate CD MP3 plejerom.
Pri tome, „daster“ nove generacije, s pogonom na sva četiri točka (jednostavan izbor modaliteta vožnje okretanjem dugmeta), spreman je i za najveće izazove „of-roud“ vožnje, u šta su novinari specijalizovanih redakcija iz Srbije mogli da se uvere na izuzetnom poligonu u Marselju (Francuska) i na stazama i bogazama oko Avale.
„Daster“ raspolaže s novom generacijom efikasnih i štedljivih motora „Renoa“. Tu je „turbobenzinac“ „TCe 125“, provereni 1,6-litarski „benzinac“ sa 105 KS, ali i sjajni „dizelaši“ 1.5 DCi, sa 90 i 110 KS, od kojih smo mi jedan imali nedavno na testu.
„Daster“ je kompaktan i lagan automobil za svoju veličinu, što mu omogućava veliku okretnost i pomaže u snalaženju na svim terenima, čemu, uz bolju vidljivost, doprinosi i povišen vozačev položaj.
Šestostepeni manuelni menjač ima kratak prvi stepen prenosa (5,79 km/č pri 1.000 o/min.) za vožnju po neravnom terenu, kretanje na uzbrdici ili pod opterećenjem i zadržavanje vozila na nizbrdici.
Udaljenost od podloge iznosi 21 cm i ima velike prelazne uglove (prilazni ugao 29,3, ugao uspona je 23, a odlazni ugao 34,9 stepeni).
Konstrukcija mu omogućava da se uhvati u koštac sa svim uslovima na putevima ili terenu. S intuitivnim upravljanjem integralnim pogonom, sasvim sigurno se prilagođava svakoj situaciji.
Autor: P. Živković, Izvor: Novosti
Preporuči ovu stranicu prijateljima: