Datum:

30.04.2011. 20:12

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 9674 pregleda

Automobil iz inostranstva traži vreme, rizik i minimalnu uštedu. Nekoliko stotina evra za privremene tablice, prevoz, osiguranje, carinu, PDV, preregistraciju…

Kupovina polovnog automobila u inostranstvu iziskuje vreme, stres, rizik i – možda minimalnu uštedu. Ali, ako imate živaca, ili još bolje, nekog ko može da vam pomogne prilikom izbora automobila, možete pokušati da se upustite u ovu pustolovinu.

Samostalna nabavka automobila iz zemalja Evropske unije je samo teoretski isplativa i na to se najčešće odlučuju trgovci ili vrsni poznavaoci automobila.

Prema rečima Aleksandra Todorovića, savetnika za kupovinu kola, postoji veliki broj rizika, ali i prednosti kada pazarite automobil izvan granica naše zemlje.

Prevoz Ukoliko kupac želi lično da doveze automobil, mora da odvoji nekoliko stotina evra za privremene tablice, osiguranje i putarine – kaže Todorović. – Na sve to, mora da računa i na troškove za gorivo. Kod kupovine polovnjaka u Srbiji neki dileri daju garanciju od godinu dana, ali to nije praksa u inostranstvu, pa sve što se desi na putu od dilera do Srbije, plaća kupac.

Troškovi

Carina se plaća po stopi od pet odsto, ali samo ako možete da dokažete da je automobil proizveden u EU. Pošto većina automobila nema papire koja naša carina traži, vozila se carine i po dvostruko većoj stopi. Na sve to se onda obračunava porez na dodatu vrednost od 18 odsto, a treba platiti i usluge špeditera na granici u iznosu od 100 do 200 evra, u zavisnosti od tipa vozila.

Vrlo je nezahvalno kupovati automobil u inostranstvu na pijacama i preko oglasa, jer tamo, kao i kod nas, ima dosta prevaranata. Najbolje je pazariti polovan automobil kod ovlašćenog dilera, jer se na taj način dobijaju svi originalni papiri. Ipak, takav automobil košta više nego u Srbiji.

– Kilometraža se danas šteluje čak i u Nemačkoj, iako je to kažnjivo – upozorava Todorović. – Ni pređeni kilometri ne moraju da govore puno. Ako je, recimo, automobil prešao 200.000 kilometara na autoputu za pet godina, agregat mu je u mnogo boljem stanju nego kod onog vozila koje je prešlo, na primer, 50.000 kilometara u gradskoj vožnji.

Kvarovi

Brojni su primeri neprijatnih situacija prilikom dovoženja vozila iz inostranstva – kaže naš sagovornik. – Od plaćanja kazni za prekoračenje brzine ili onih čak i banalnijih. Često se dešavaju i kvarovi na putu do kuće, a osiguranje to ne pokriva. Takve stvari treba imati na umu.

Cene

Najveće su razlike kod modela starih desetak godina, jer su takvi automobili u Italiji jeftiniji i do oko 40 odsto nego u Srbiji. Automobili stari pet do šest godina koštaju kao u Srbiji, ili su možda 10 odsto jeftiniji na našim placevima. To znači da kada platite dažbine i troškove puta, na kraju njegova cena bude veća za nekoliko hiljada evra.

– Polovni automobili stari dve godine su kod nas jeftiniji za 10 odsto nego u Nemačkoj i imaju mnogo manje kilometara iza sebe. Dakle, sve je relativno – kaže Todorović. – Imajte na umu da sada mnoge lizing kuće nude oduzete automobile stare par godina po jako povoljnim cenama, što treba iskoristiti, jer je najisplativiji polovan auto onaj koji je star tri godine. Takvo vozilo je i dalje u odličnom stanju, a košta skoro dva puta manje od novog automobila.

Ušteda i tržište

Malo je zemalja u kojima prosečan kupac može da uštedi kupovinom jednog vozila, jer dileri koji prodaju automobile u Srbiji uvoze mnogo automobila iz „cuga“ pa dobijaju popuste i do 20 odsto. Eventualno može da se uštedi samo ako se kupuje u Italiji, Belgiji ili Holandiji. Sa druge strane, najbolju ponudu imaju Nemci, ali je kod njih sve skuplje.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)