Datum:

09.10.2011. 17:05

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

2 komentara 11502 pregleda

Redovna godišnja registracija motornih vozila postaje sve ozbiljnije opterećenje za kućni budžet. Dešava se da godišnje dažbine za četvorotočkaša iznose i 10 odsto njegove cene.

Registracija vozila u Srbiji postala je prava noćna mora za vozače koje, uz duboko „zavlačenje ruke“ u džep, čeka i nezaobilazno, maltretiranje u redovima. U najboljem slučaju, treba vam bar jedan dan da izvršite tehnički pregled vozila, da ispunite i platite (13) uplatnica i da predate dokumenta na šalteru MUP. A samo za registraciju „punta klasik“, koja je među najjeftinijima, potrebno je izbrojati oko 19.000 dinara! Tako se dešava da vozači svake godine plaćaju i do deset odsto vrednosti automobila, samo kako bi ga koristili. Odnosno, posle desetak godina korišćenja vozila, građani državi na ime raznih troškova registracije plate i bukvalno vrednost već istrošenog vozila.

Mnogi vozači se bune što svake godine moraju da registruju automobil, a promena tablica, nalepnice, nove saobraćajne dozvole je nešto što kako tvrde, „nigde u svetu nema“.

– Pitanje opravdanosti registracije vozila svake godine je veoma zanimljivo – kaže Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije. Ako neko tvrdi da čuva budžet vozača tako što ne traži poštovanje zakonske obaveze o zimskim gumama, postavlja se pitanje zašto to radi nauštrb bezbednosti, a ne na primer uštedom na registraciji.

U državama EU, na primer, tehnički pregled se većinom obavlja svake druge godine. Tako je i u Nemačkoj, gde se na godišnjem nivou plaća taksa na vozilo na čiju visinu osim zapremine motora utiče i emisija ugljen-dioksida.

Kada bi naš „punto“ registrovali u Nemačkoj, to bi nas koštalo 58 evra za zapreminu motora i dodatnih dva evra po svakom gramu ugljen-dioksida preko granice od 120 grama CO2 po pređenom kilometru, što za „punta“ (133 g/km) iznosi 26 evra. Na ovu sumu, naravno treba dodati i iznos auto osiguranja, koji je u evropskim zemljama znatno veći nego kod nas.

Italijani registruju vozilo na pet godina, a nova vozila prvih pet godina nemaju obavezan tehnički pregled. Vozilo se može registrovati i na period od osam do 12 meseci. Francuzi, Austrijanci ili Mađari imaju sličan sistem. Naravno, visina takse je srazmerna dužini registracije.

Nadležnost

– Posebno pitanje je zašto se samo kod nas registracija obavlja u MUP-u. Pritom, u skoro svim evropskim zemljama vlasnik jednom kupljenu registracionu tablicu može da koristi na svakom svom budućem vozilu. Mi plaćamo neekonomsku cenu tablica koje imaju ograničen rok važenja – kaže Damir Okanović.

Motociklisti

U mnogim zemljama Evrope je, tvrdi Okanović, između ostalog omogućena i polugodišnja registracija, što bi naročito obradovalo naše vozače motocikala. – Nije logično da neko plaća registraciju cele godine, a može da se vozi, realno samo šest meseci, koliko dozvoljavaju vremenski uslovi – objašnjava Okanović.

Izvor: Novosti

2 komentara
  1. dorćolac

    dosta sa Crnogorskim lobijem u Srbiji..Okanovicu okaninas se !!!

  2. elas

    svaka cast autoru

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)