Datum:

01.10.2012. 10:23

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3205 pregleda

Pariski automobilski bijenale otvorio je u petak vrata u jeku kontinentalne ekonomske krize, s ciljem da pronađe formulu kako da pomiri uvek prisutnu ljubav publike prema četvorotočkašima i veliku opreznost pri kupovini u teška vremena.

Prva dva dana pre zvaničnog otvaranja u subotu, bila su posvećena novinarima i poslovnim partnerima. U gužvi među štandovima pričalo se i na srpskom, jer je predstavljen i kragujevački lepotan – “fijat 500 l”.

Na najvećem sajmu automobila na svetu, na 96.000 kvadrata u devet hala, predstavilo se više od 270 konstruktora iz 21 zemlje, sa čak osamdesetak noviteta. Posebna pažnja usredsređena je na nove tehnologije, a prednost je data smanjenju zagađenja, hibridnim i električnim modelima. Automobilima na struju posvećeno je čak 11.000 kvadrata izložbenog prostora.

Prava zvezda ovogodišnjeg salona je “Renoov” električni model “zoe”, prvi francuski automobil za široku potrošnju koji se u potpunosti pokreće na struju. Koštaće svega 13.700 evra. Problem skupih baterija rešen je tako što će kupac akumulatore iznajmljivati po mesečnoj ceni od 79 evra, pod uslovom da ne pređe više od 12.500 kilometara godišnje. Već je rezervisano prvih 1.500 primeraka. Proizvođač uverava da u zemlji postoji 3.000 mesta za punjenje baterija, a oni koji na putu ostanu bez pogona imaće pravo da zovu službu za pomoć da ih odšlepa do najbližeg punjača.

“Reno” je veliki ulog stavio i na novi “klio”, koji bi, po osnovnoj ceni od 13.700 evra, istoj kao i “zoe”, trebalo da predstavlja polovinu prodaje svih modela ovog konstruktora.

“Pežo” je, tako, između ostalog, predstavio verziju “GTI” modela “208”, sa čak dvesta konjskih snaga, 18 godina posle čuvenog starijeg “rođaka” pod oznakom “205 GTI”.

Tendencija ove godine je i sudar dva sasvim različita koncepta, modela “lou kost” i krajnjeg luksuza. “Dačija” je, tako, predstavila dugo čekane modernizovane verzije “sandera” i “logana”. Izmene su vidljive i spolja i iznutra, a odnose se i na dizajn i na tehničke inovacije.

Mnogo toga je novog, ali je cena stara. Kriza je učinila svoje.

Na drugom kraju socijalne skale uzdahe je, između ostalih, na štandu “Ferarija” mamio model “f 12 berlineta”, koji vuče 740 konjskih snaga, s menjačem na volanu direktno preuzetim iz “Formule 1”, po ceni od “tričavih” 272.000 evra.

Pažnju publike privlačili su i novi “golf 7”, “škoda rapid”, izmenjena verzija “audija 3”. “Sitroenov” kabriolet “DS 3” je takođe novitet na pariskom salonu. Koštaće nešto oko 3.000 evra više nego klasičan model.

Mnogo interesovanja izazivali su, kao i uvek, futuristički modeli. Publika se, tako, tiskala oko “Sitroenovih” inovacija “tubik” i “9”, koji kao pokretni salon i koncept koji istražuje mobilnost, ide ispred svog vremena i pokazuje nam kako će, možda, u dalekoj budućnosti izgledati evropski drumovi.

Gužva oko Kragujevčanina

Mnogo gužve bilo je na pariskoj pretpremijeri ispred kragujevačkog automobila. 

– Već prvog dana imali smo veoma pozitivne komentare. Novinari su hvalili prostor, karakterističan dizajn, specifičnu atmosferu u unutrašnjosti. Uglavnom su isticali da ima mnogo prednosti, da spaja praktično i lepo – kaže za “Novosti” Ameli de Klermon Toner, direktor službe za odnose s javnošću u “Fijatu” za Francusku. Prodaja “fijata 500 l” u Francuskoj počinje 8. oktobra.

Autor: Goran Čvorović, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)