Datum:

05.03.2012. 22:19

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4779 pregleda

Srpsko-italijanski automobil “fijat 500L” imaće svetsku premijeru u utorak, na 82. Međunarodnom salonu automobila u Ženevi, najavili su “Fijat automobili Srbija”.

Kompanija je prezicirala da će automobil “fijat 500L”, koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu, u Ženevi biti predstavljen u 17,30 sati kada će se predstavnici italijanskog Fijata i državnog vrha Srbije obratiti predstavnicima medija.

Pres služba predsednika Srbije saopštila je danas da će predsednik Boris Tadić boraviti u Ženevi u utorak 6. marta i obići izložbeni prostor Fijata na salonu automobila, gde će biti promovisan novi”fijat 500L”, koji će se proizvoditi u fabrici u Kragujevcu.

Početkom februara, kompanija je objavila prve fotografije automobila “fijat 500L”, kada je i saopšteno da će njegova početna cena iznositi oko 16.000 evra i potvrđeno da će se proizvoditi u dve benzinske verzije i jednoj sa dizel motorom.
Kako je precizirano, benzinske verzije su dvocilindrični “tvin-er” od 0,9 litara i 1,4 litarski, dok će dizel biti 1,3 litarski (multidžet II).

Automobil “fijat 500L” sa pet sedišta, dug je 4,14 metara, širok 1,78 a visok 1,66 metara i po karakteristikama kabine, podseća na model “600multipla”.

Dugoočekivani model novog automobila do skoro je srpskoj javnosti bio poznatiji sa radnim nazivom “el zero”(L-O) , a sada ima zvaničan naziv “500L” i, kako je objašnjeno iz Fijata, skraćenica “L” potiče od reči “lardž” (veliki), što znači da je reč o produženoj i povećanoj verziji modela “fijat 500”.

Proizvodnja novog modela automobila u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog Fijata i vlade Srbije u kragujevacku fabriku “Zastava automobili”, potpisanog u jesen 2008. Tim strateškim ugovorom, italijanski Fijat je vlasnik 67 procenata Fabrike automobila u Kragujevcu, a država Srbija preostalih 33 odsto.

Investicije “Fijata” i vlade Srbije u kragujevačku fabriku automobila, sudeći prema ranijim izjavama predstavnika obe strane, premašuju milijardu evra, pri čemu je samo vrednost opreme koja je instalirana u pogonima u Kragujevcu veća od 600 miliona evra.

Serijska proizvodnja novog modela automobila, kako se najavljuje, trebalo bi da počne ovog leta, a sredinom ovog meseca probna proizvodnja delova za taj automobil, u pogonima koje su u Kragujevcu, na prostoru nekadašnje kasarne u Grošnici, izgradili glavni Fijatovi dobavljači.

Reč je o kompanijama “SIGIP”, HTL, “Promo magneto” i “Džonson kontrols” koji su glavni kooperanti iz prve linije dobavljača i koji do kraja godine treba da broje 1.300 radnika.

“Sigip” će proizvoditi plastične i gumene delove, HTL točkove, “Promo magneto” otpreske za karoserije i sklopove, a “Dzonson kontrols” sedišta.

Za potrebe fabrike Fijat automobili Srbija, odnosno za njeno povezivanje sa dobavljačima, do kraja ovog meseca trebalo bi da budu rekonstruisane i izgrađene saobraćajnice ka matičnoj fabrici i pogonima kooperanata, kao i tri mosta na tri reke, što je obaveza države po strateškom ugovoru.

Obaveza države Srbije je i izgradnja auto puta od Kragujevca ka Batočini, dužine 30 kilometara, kako bi se fabrici automobila omogućio brži transport ka Koridoru 10, koji je tek na polovini.

Do početka serijske proizvodnje automobila, na ulazu u Kragujevac iz pravca Korodira 10, biće postavljen znak Fijata, odnosno imitacija metalnog prstena sa oznakom Fijata, koji će finansirati ta kompanija, a treba da simbolizuje prisustvo te fabrike u Kragujevcu.

Izvor: Tanjug

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)